Spring naar bijdragen

Help, Alle Koelvloeistof In 1X Weg


Recommended Posts

Vandaag iets bizars meegemaakt, na een probleemloze rit van Bloemendaal naar Egmond-Binnen en zelfs nog even naaar Egmond aan Zee geweest was het raak. Ik wilde van Egmond naar huis rijden en opeens kwam de waarschuwing Coolant Low op het display. Kachel werd ook niet meer warm en het rare was ook dat de accuspanning bij stationair naar 9 volt daalde. Gaat om een ZJ 4.0l 6cil.

Gelukkig was het een zeer kort ritje naar huis, dus kon gelukkig met dit gure weer thuis komen zonder verdere problemen.

Meteen gekeken naar het koelwaterreservoir, die stond volkomen droog. Na dit bijgevuld te hebben gekeken of de motor nog steeds warmliep en dat deed ie. Toen de radiateur bijgevuld, daar ging vervolgen ook een liter of 2 in.

Ik denk dat ik in totaal 3 a 4 liter bijgevuld heb.

Omdat ik eerder al het vermoeden had dat ie koelwater gebruikte heb ik dit tot vorige week een week of 2 gecontroleerd of het niveau in het reservoir daalde. Dit was niet het geval.

Het rare is dat de auto geen witte rook geeft, maar de oliepeilstok is wel wat nattig, het lijkt mij sterk dat er 3 liter koelwater n het oliecarter zit maar goed.

Ik had vorige maand al in de gaten dat er water aan de oliepeilstok hing, maar dat leek opgelost te zijn nadat ik de carterventilatieslangetjes correct had gemonteerd. De achterste was losgescheurd van de dop die op kleppendeksel zit.

Ik moet morgen te werk met deze auto, maar zit erg te twijfelen.

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt, groet Tim

bewerkt door Droelo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet eerst ff kijken of er geen slang lek is...want als wat jij zegt in het carter dan zou je olie pijl tot boven aan staan

je moet je peilstok er uithalen en er dan een vloeipapier bv van shag er tegen aan houden....dan kan je gelijk zien of er water in je olie zit

het is een oud foefje maar werkt wel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de vuldop van de olie los maakt zie je dan een soort mayonaise zitten?

Ben net even de garage in gereden om rustig te kijken Olievuldop is brandschoon. Oliepeil is ok en er zit geen water aan zoals ik dacht. Auto vertoont geen lekkages, garagevloer blijft droog. Uitlaat is ook droog en geeft bij verhoogd toerental geen witte rook.

Ik ben echt benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb net weer 3 liter in het koelwaterreservoir moeten toevoegen na een ritje van 3 kilometer. Kan zijn dat het systeem nog niet geheel vol was, maar ik doe het ergste vrezen helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet eerst ff kijken of er geen slang lek is...want als wat jij zegt in het carter dan zou je olie pijl tot boven aan staan

je moet je peilstok er uithalen en er dan een vloeipapier bv van shag er tegen aan houden....dan kan je gelijk zien of er water in je olie zit

het is een oud foefje maar werkt wel :D

Wat ga je dan zien op dat vloeitje? :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...