Spring naar bijdragen

Trilling Xj 2000


RuudM
 Share

Recommended Posts

Wanneer ik bij 80 km zachtjes begin te remmen dan gaat mijn stuur behoorlijk trillen. Even doorremmen en het verschijnsel is over. Mijn banden zitten er 10.000 km onder en destijds de sporing gecontroleerd en alle wielen gebalanceerd. Remschijven zitten er 90.000 km onder en remblokken 5000 km. Stuurdemper is vanwege lekkage voor 20.000 km vervangen. Mijn garage heeft speling geconstateerd op de kogel van de Pitman Arm. Deze wordt deze week vervangen. Kan dit de oorzaak zijn? Mijn XJ heeft 160.000 km gelopen. Fuseekogels zijn in de loop der tijd ook al vervangen en laten nu geen speling zien.

vr gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

90.000 voor de schijven ? Netjes, maar die zijn nu wel aan vervanging toe.

Heb ik ook aan zitten denken. Maar ze zien er op het oog nog als nieuw uit. Een heel verschil met de schijven die op de XJ zaten toen ik hem kocht met 68.000 km. Maar ik begrijp dat de XJ schijven gevoelig zijn voor kromtrekken. Probeer niet te lang je voet op de rem te houden voor betere warmteaafvoer maar zet je automaat in zijn vrij na een hevige rempartij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...