Spring naar bijdragen

Hoeveel Olie In De Versnellingsbak?


Recommended Posts

Goedenavond allemaal.

2 week geleden is de auto terug gekomen van de garage voor een nieuwe waterpomp en radiateur.

Nu was meneer de slangetjes van de automaat naar de radiateur vergeten vast te draaien (slangenklemmen zaten er los op)

Gevolg: 's ochtends rijdt ik naar mijn werk, en nadat ik over een verkeersdrempel reed schoot het slangetje los. een oliespoor achterlatend.

Hij begon vreemd te schakelen dus gelijk aan de kant gezet en toen liep hij volledig leeg. Nu heb ik hem weer gevuld. Er ging 6,2 liter in.

In de mijn onderhoudsboekje staat 4 liter. Als ik hem peil volgens de procedure staat hij niet tussen min en max. klopt dit?

en ik merk nu ook dat hij wat huilt tijdens de eerste versnellingen en dan pas weer na 100km/h. Kan dit aan te weining olie liggen?

conclusie.. ik weet niet hoeveel olie er normaal in gaat.. wie kan mij dit vertellen?

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even via dit forum voor je opgezocht: ze zeggen ongeveer 6liter, dus dan zit je kwa hoeveelheid wel goed, maar heb je de bakolie gepeild met lopende motor of juist niet,

en weet je ook zeker dat je de juiste olie gebruikt hebt?

hij is gevuld met atf3 olie op aanraden van het handboek van de plaatselijke olieboer.

ik hem gepeild met draaiende motor. eerst alle versnellingen bij langs en eindigen in n...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die olie moet inderdaad goed zijn , en de richtlijnen voor het vullen van de bakolie heb je ook goed,en sinds wanneer heb je ontdekt dat de leidingen niet waren aangedraaid? Misschien hebben ze bij de garage wel met te weinig olie op de bak een proefrit gemaakt?

Ben je al terug geweest naar de garage waar de "reparatie" is uitgevoerd? Kortom zijn hun dan verantwoordelijk voor deze misser, of was het een beun de haas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij is gevuld met atf3 olie op aanraden van het handboek van de plaatselijke olieboer.

ik hem gepeild met draaiende motor. eerst alle versnellingen bij langs en eindigen in n...

Ik zeg het voorzichtig waarschijnlijk wordt ik verbeterd.

Er is een verschil met de hoeveelheid olie in de bak en de hoeveelheid benodigd bij verversen.

In de kanalen van de bak blijft een flinke hoeveelheid(meerdere liters) achter bij verversen waardoor het mogelijk is dat je nu meer moet bijvullen aangezien het er uit is gepompt.

Maw vullen tot wat de peilstok aangeeft.

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

advies: de garage moet je 3 maanden bovag garantie geven op de reparatie, als het een bovag erkent bedrijf is,dus gewoon lekker terug gaan en hun het laten oplossen, kortom betaal je hier ook voor toch.

Ik denk dat de bak misschien wel specifiek onderhoud nodig heeft wat je zelf niet kunt, doordat de garage een slangetje vergeet vast te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt inderdaad, in de koppelomvormer blijft een flinke slomp olie achter

Ik zeg het voorzichtig waarschijnlijk wordt ik verbeterd.

Er is een verschil met de hoeveelheid olie in de bak en de hoeveelheid benodigd bij verversen.

In de kanalen van de bak blijft een flinke hoeveelheid(meerdere liters) achter bij verversen waardoor het mogelijk is dat je nu meer moet bijvullen aangezien het er uit is gepompt.

Maw vullen tot wat de peilstok aangeeft.

Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De garage is inderdaad Bovag erkend. het nadeel is dat hij 60km verderop zit.

Heb zojuist olie besteld en ga hem eerst vullen tot wat de peilstok dus aangeeft. Dan kijken of de problemen over zijn.

Er zat in eerste instantie genoeg olie op, dit heb ik direct bij thuiskomst gecontroleerd. alleen na 2 dagen kwam de bewuste dag dat het slangetje er af schoot..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...