Spring naar bijdragen

Koelvloeistof Lekkage


Recommended Posts

Ik heb sinds een paar dagen koelvloeistof lekkage bij het linker kleppendeksel van mijn GC 5.9 uit 1997.

Moet daardoor bij 400-500 km steeds zo'n litertje koelvloeistof bijvullen.

Lekkage lijkt ergens weg te komen bij de aansluiting van de thermostaat en er blijft steeds een plasje liggen tussen het intake manifold en het kleppendeksel. Motor loopt verder prima, waterpomp en pakking zijn onlangs vervangen alsmede de intake manifold pakking (door een sterkere van Hughes Engines). Vorig jaar hierbij de thermostaat ook voor zekerheid vervangen.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb sinds een paar dagen koelvloeistof lekkage bij het linker kleppendeksel van mijn GC 5.9 uit 1997.

Moet daardoor bij 400-500 km steeds zo'n litertje koelvloeistof bijvullen.

Lekkage lijkt ergens weg te komen bij de aansluiting van de thermostaat en er blijft steeds een plasje liggen tussen het intake manifold en het kleppendeksel. Motor loopt verder prima, waterpomp en pakking zijn onlangs vervangen alsmede de intake manifold pakking (door een sterkere van Hughes Engines). Vorig jaar hierbij de thermostaat ook voor zekerheid vervangen.

Iemand hier ervaring mee?

Hoi met Kees! Bij mijn Jeep G.C 5.2V8 uit 97 had ik ook koelvloeistoflekkage. Die koelvloeisstof loopt door een dunne buis naar de cilinderkop. Bij mij was gewoon een afdichtrubbertje van de aanvoerbuis versleten, opdat er iedere morgen een paar druppels op de grond lagen! Is vervangen, daarna geen last meer van gehad! Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...