Spring naar bijdragen

Lamda sensor


Recommended Posts

Hallo,

Ik kan een complete uitlaat kopen voor 350 euro incl BTW, zonder Lamda sensor. Nu heb ik die wel nodig dus ik moet die los zien te vinden. Vraag:

Kan zo'n LAMDA SENSOR gewoon in elke uitlaat worden gezet of moet het een speciaal type uitlaat zijn waar zo.n ding in past.

Vast bedankt voor de info.

Groeten,

Manos rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen probleem, je neemt de juiste maat van boor en je boort voor je katalysator en daarna neem je een lasmoer en je last deze vast op je uitlaat, hierin kan je dan je lambda-sonde schroeven met een beetje borging zodat er zeker geen uitlaatgassen via de sonde kunnen ontsnappen.

Nu kan het zijn dat jouw auto 2 lambdasondes heeft, dan herhaal je bovenstaande procedure maar de 2e plaats je ACHTER je katalysator. Je moet wel uitkijken dat je de juiste op de juiste plaats plaatst anders kan het zijn dat je computer in storing gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@May 2 2005, 11:14

Geen probleem, je neemt de juiste maat van boor en je boort voor je katalysator en daarna neem je een lasmoer en je last deze vast op je uitlaat, hierin kan je dan je lambda-sonde schroeven met een beetje borging zodat er zeker geen uitlaatgassen via de sonde kunnen ontsnappen.

Nu kan het zijn dat jouw auto 2 lambdasondes heeft, dan herhaal je bovenstaande procedure maar de 2e plaats je ACHTER je katalysator.  Je moet wel uitkijken dat je de juiste op de juiste plaats plaatst anders kan het zijn dat je computer in storing gaat.

<div align="right">

Okee sad.gif tja, dat gaat dan toch een probleem worden. Ik ben niet zo handig dus dat wordt op zoek gaan naar een andere uitlaat inclusief lamdasonde.

Toch bedankt voor je reactie.

Manos

/mod/ even een loze quote ge-delete bij dergelijke zaken aub de edit "button" gebruiken /endmod/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@May 3 2005, 13:36

Hiervoor moet je echt niet handig zijn hoor, misschien is er wel iemand van het forum die in je buurt woont en dit voor jouw wil doen, ik wil het ook wel voor je doen maar dan zal je wel je vaderland moeten verlaten....

<div align="right">

Heeft iemand zin in een klusje......... rolleyes.gif

Het wordt allemaal een beetje krap qua tijd. We hebben op alle onderdelen sites gezocht en dinsdag wordt de auto APK gekeurd. Ik ben bang dat het dus een nieuwe uitlaat gaat worden. ohmy.gif

Groeten en toch bedankt,

Manos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...