Spring naar bijdragen

Weerstand


darentze1
 Share

Recommended Posts

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Jeep KJ 2.4 benz. 2004. Tijdens uitparkeren en voluit naar links of rechts sturen heb ik het gevoel over een weerstand (over kabels) heen te rijden. Aangezien ik 6 mnd. BOVAG-garantie heb, heb ik een onafhankelijke Jeep-onderhoud-garage laten kijken. Na een proefrit kreeg ik het advies: "kijk het maar even aan". Het zat me toch niet lekker en heb een nader onderzoek laten instellen door weer een andere Jeep-onderhouder. Daar werd mij verteld dat het euvel een defect differentieel is. Revisie of nieuwe achteras zou zo'n 3000 euro gaan kosten. Met deze diagnose ben ik teruggegaan naar het autobedrijf die mij deze auto heeft verkocht, maar zij deelden mij verrassend mede dat de auto in prima conditie is en dat er geen defect in de differentieel is. Ik heb vervolgens op aanraden van de BOVAG een ANWB-keuring laten uitvoeren met als aandachtspunt het differentieel. Uit dit rapport kwam naar voren dat er geen aantoonbaar defect in de differentieel aanwezig is. Nu de temperatuur stijgt wordt het "kabelgevoel" iets minder, maar ik blijf het raar vinden. Wat is jullie mening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is een toevoeging die je bij de normale achteras olie bijvoegd die zorgd ervoor dat je limited slip achteras meer slipt,

limited slip is leuk voor in het terrein maar niet op de weg,het zet je wiel l.a en r.a vast dus als je een korte

bocht wil draaien gaat dit moeilijk je achteras gaat dan 'wringen'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is een toevoeging die je bij de normale achteras olie bijvoegd die zorgd ervoor dat je limited slip achteras meer slipt,

limited slip is leuk voor in het terrein maar niet op de weg,het zet je wiel l.a en r.a vast dus als je een korte

bocht wil draaien gaat dit moeilijk je achteras gaat dan 'wringen'

Ronmel, ik heb je tip ter harte genomen en het laten uitvoeren. Het probleem lijkt te zijn verholpen en ik ben zo blij als een klein kind. Ik krijg zowaar weer zin om met m'n Jeepie te rijden! Ik probeerde al zoveel mogelijk zodanig te parkeren dat ik niet die hobbel zou voelen bij het wegrijden. In mijn fantasie zag ik al de hele boel wrikken, tandwielen knarsen en slijten e.d. Thanks man!!!!

Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...