Spring naar bijdragen

Stuurleiding Wj Lekt En Verkeerd Onderdeel


Recommended Posts

Beste mede WJ Jeepers,

Ben bezig met vervangen van beide stuurhuis leidingen op de WJ (4.7i V8 uit 2002).

Probleem is als eerste dat artikelnummers bij de Jeep dealer op vin-nummer niet juiste blijken.

Giva Rotterdam wist dat en pakte de juiste leidingen (qua vorm) zo uit de kast. Ik heb de volgende artikelnummers gekocht :

05019-708AD voor de bovenste leiding (loopt langs de radiateur bovenzijde). (op de foto is het de koppeling rechter aansluiting)

05080-950AA voor de onderste leiding, zitten 2 flexibele zwarte slangen in deze leiding. (op de foto is dit de linker aansluiting)

Foto is gemaakt liggend onder de auto en je kijkt naar de radiateur (liggend op de rug met voeten in de rijrichting)

Afijn nu het probleem. De rechter aansluiting op de foto is van de bovenste leiding. Daar staat volgens mij de meeste druk op.

De oude leiding heeft een wartel vast aan de metalen leiding aan het uiteinde. De nieuwe leiding heeft een losse wartel die dmv een "klik" systeem (groefje in het uiteinde) in de losse wartel die je in het blokje draait wat je in beeld zit. De nieuwe leiding past perfect. Echter na het vullen met ATF olie van het reservoir en dan starten van de auto hoorde een grote "pssssssstttttkkk". En alle ATF olie over de straat. Het klik systeem lijkt niet sterk genoeg (en ja de leiding zat echt goed vast geklikt, kon hem er niet meer uitkrijgen of bewegen) lijkt mij?

Morgen maar weer naar Giva om te kijken of er toch geen leiding is met vaste wartel. Dat trekt de boel toch veel vaster aan dan een kliksyteem. Lijkt mij. Er staat immers behoorlijk druk op de leiding.

Iemand dit ooit aan de hand gehad bij hetzelfde type WJ?

Het is bij Jeep wel een bekend probleem. Maar een goede oplossing heb ik tot nu toe nog niet.

Jeepgroet,

Menno

post-2607-0-93628700-1294783066_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een foto van aansluitingen op het stuurhuis, huisje tegen de pomp en onder het reservoir.

Ook deze foto moet je ff rechtsom draaien.

ps luchtfilterhuis los moeten maken anders kom je slecht bij de wartels van de leiding op het huis

post-2607-0-93365400-1294783871_thumb.jp

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat dit bij de WJ al vaker een probleem is geweest ivm een modificatie aan de aansluiting. Echter weet helaas niet meer wat ze destijds hebben gedaan om het op te lossen. Dit was ook bij de Jeep dealer. Ik dacht dat ze de koppeling over hebben gezet maar moet hiervoor informeren. Ben benieuwd wat de Giva als oplossing/antwoord heeft voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis gefixt hoor!

Onderste leiding was bij 1e montage al correct. Bovenste lekte dus de 1e keer.

Nieuwe leiding en koppeling gekregen en waarempel, bij montage in 1 keer dicht!

Ik merkte direct verschil bij montage van de koppeling in het huisje onderin bij de radiateur.

Bij montage "voelde" ik nu een drempel en bij inklikken van de leiding ging dit vele malen strakker dan de 1e poging.

Dus de 1e keer zat er duidelijk een verkeerde koppeling in de doos. Botte pech waarschijnlijk.

Rij er nu al een week mee en nog steeds droog.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...