Spring naar bijdragen

Goedemiddag....:)


Recommended Posts

Tsja, alweer een Greenhorn op het forum...

Mike, woon in Noord Brabant, aan 3 zijden van mijn woonplaats bossen, paadjes, en voor gewone auto's niet te begane wegen.

Kan er natuurlijk ook via de snelweg omheen maar een mens moet natuurlijk een excuus hebben om zo'n schitterend stuk speelgoed te kopen...

Ik heb inmiddels aardig rond zitten lezen op dit forum, en begrijp dat ik nog veel te leren heb, en ervaring op moet doen voor ik een beetje uit de voeten zal kunnen.

Blijft overigens lastig om zonder genoeg kennis en rij ervaring je eerste jeep in 1x goed te kopen, dus ik zal hier en daar wat vragen stellen; alvast bedankt voor het geduld...:)

Ik zit op dit moment te denken aan een TJ, niet ouder dan ca. 10 jaar, niet meer dan 100.000 km op de teller

Woon werkverkeer is ca. 20 km per dag, ook voor mijn werk zal ik hem hooguit een paar honderd km per week gebruiken.

Natuurlijk wil ik hem ook off-road gebruiken en om door de omgeving te rijden, dus voorlopig meer zand dan modder, denk ik.

Aanvullende gedachten op dit moment, uitgaande van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden op dit forum; hardtop, lier met bumpers, 2,5 inch verhoging veren en schockbrekers, BF AT 31x10,5 r15, slagsleutel + aircompressor en deflator, en zo gauw als ik enigszins heb leren rijden, en iemand me heeft laten zie hoe het werkt: swaybar disconnects.

Kortom: graag advies!!!

Meest dringende vraag:

Aangezien ik redelijk lang ben wil ik graag mijn stoel verder naar achter kunnen bewegen dan mogelijk is in de standaard uitvoering zodat ik meer beenruimte krijg. Ik wil de achterbank er uit halen ( ook grote hond houd van de bossen ). Heb ik dan ruimte om de bestuurderstoel aan te passen of zitten er dingen in de weg. Ik zat te denken aan 4 verlengde strippen aan de stoel te laten lassen zodat ik de originele bevestigingsgaten kan blijven gebruiken. Of is er een veel betere oplossing of misschien standaard onderstel of verlenging beschikbaar???

Groet, en hopelijk nog voor deze zomer tot ziens in het zand,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat betreft de aanschaf van een TJ kan ik alleen maar zeggen DOEN! Geweldige Jeep. Er zijn al verschillende topics over de aanschaf die zou je eens door kunnen lezen. De stoel kan standaard al redelijk ver naar achteren en volgens mij kan je het stuur ook verstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna te laat...mede dank zij dit soort reacties op dit forum heeft het virus in kracht toegenomen...heb morgen om 10:00 uur afspraak om te gaan kijken naar TJ...hopelijk volgen de foto's snel...

:)

Waar ergens ga je kijken?

Misschien eens goed om bij De Jeepstore gaan te kijken wat je precies wil hebben.

Altijd voor de 4.o gaan in plaats van de 2.5.

Als ik zo je lijstje zie met dingen denk ik dat er weinig te koop zijn voor rond de 10.000 maar proberen blijft leuk!

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ergens ga je kijken?

Misschien eens goed om bij De Jeepstore gaan te kijken wat je precies wil hebben.

Altijd voor de 4.o gaan in plaats van de 2.5.

Als ik zo je lijstje zie met dingen denk ik dat er weinig te koop zijn voor rond de 10.000 maar proberen blijft leuk!

Gr.Karel.

misschien heb ik het gemist, maar ik zie nergens staan dat het budget 10.000 is.

Niks mis met een CJ met carburateur en bladveren, maar een TJ heeft ook bepaalde comforts die ook lekker (kunnen) zijn.

Bij beide is het lekker om 's zomers zonder kap te rijden B)

Plaats eens foto's en info mbt de Jeep waar je in geinteresseerd bent ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...