Spring naar bijdragen

Slot Achterklep Stuk


Rolf
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Het slot van mijn achterklep (Cherokee XJ 2001) lijkt stuk te zijn. De sleutel gaat nog wel heen en weer en ik hoor ook wel een soort 'klik' zoals altijd, maar hij wil niet meer van het slot af.

Centrale vergendeling zit er niet op.

Nu kan ik (voor zover mij bekend) alleen zaken losschroeven bij een geopende klep. Of zijn er nog andere -geweldloze- mogelijkheden de klep te openen/los te schroeven???

Ik sleur alles al twee weken lang over de achterbank heen, maar dat is verre van handig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat het een probleem is dat wel vaker voorkomt. Dus voor wie het ook heeft heb ik nog een link naar een oplossing;

http://www.wikiautorepair.org/wiki/Jeep_Cherokee_(All)_-_Rear_Hatch_Stuck_Closed,_Won't_Open

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ga ik vanmiddag proberen. Ik laat het resultaat hier wel weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat het een probleem is dat wel vaker voorkomt. Dus voor wie het ook heeft heb ik nog een link naar een oplossing;

http://www.wikiautorepair.org/wiki/Jeep_Cherokee_(All)_-_Rear_Hatch_Stuck_Closed,_Won't_Open

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ga ik vanmiddag proberen. Ik laat het resultaat hier wel weten.

Mijn Zj heeft soms hetzelfde probleem,(alleen met koud weer)ik druk de klep dan aan en klik de grendel eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PROBLEEM OPGELOST!

Je kunt idd bij de hendel die de klep ontgrendeld door de plastic cover aan de onderzijde van het raam voorzichtig los te wrikken. Dat zit op een paar plaatsen vast met kliksluitingen. Dit geeft precies genoeg ruimte om met je arm (tenzij je een hele dikke arm hebt natuurlijk) tussen het plastic en de klep door te gaan, ook al kun je niet bij de schroeven. Daarna is het even op gevoel aan de hendels/beugels schuiven en trekken.

Het makkelijkst werkt dit als je een tweede persoon buiten de auto hebt staan die van buitenaf de klep probeert te openen, dan kun je samen voelen welke hendel wat precies doet. Ik had hem na 5 minuten en wat inspuiten met WD-40 open.

Als hij open is kun je de rest losschroeven en de hele cover verwijderen. In mijn geval was het stangetje dat het slotmechanisme met de ontgrendelaar verbindt losgechoten. Ook heb ik e.e.a wat strakker afgesteld. dat gaat heel eenvouding door het verschuiven van een geribbeld stangetje in een plastic houder, dat daar speciaal voor bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...