Spring naar bijdragen

Tips Bouw Yj


Ivo
 Share

Recommended Posts

Aangezien de ZJ inmiddels diverse problemen kent (motor en achteras lopen op laatste loodjes en koppelomvormer defect) besloten een YJ te kopen en aan te passen.

Ik heb een paar ideetjes en ook al veel gegoogled maar dacht laat ik een topic openen, want alle hulp is zeer welkom.

Huidige situatie:

YJ 1987

4,2 (drijfstang schade) met AW4, NP231 en standaard assen.

Nu heb ik diverse onderdelen welke ik kan gebruiken:

Een 350 (buick) met TH400, Dana300 (output voren rechts)

Een 4 liter hi output uit ZJ.

Set Dana 44 met trommels, vooras dif rechts.

De gedacht is om in iedergeval de 350 in de YJ te bouwen en wil dit ook graag op kenteken krijgen.

Assen wil ik met schijfremmen uitvoeren.

Mijn vraag is wie heeft er tips welke setup voorkeur heeft en waarom.

Ivo

bewerkt door Ivo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buick 350, AW4 met shift controller en de Np231 en dan de D300 aan mij verkopen :lol:

Tis maar net wat je er mee wil gaan doen, voor alleen in het terrein zou ik de 4.0 met injectie gebruiken,

In het terrein zou ik liever een TH400 hebben en op de weg liever een AW4 (overdrive)

De D300 is korter en kun je flippen en 2low van maken, maar als je de AW4 gebruikt heb je denk ik de snelheidsmeter input van de NP231 nodig.

denk dat de keus is tussen 350/TH400/D300 en de 4.0/AW4/NP231

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buick 350, AW4 met shift controller en de Np231 en dan de D300 aan mij verkopen :lol:

Tis maar net wat je er mee wil gaan doen, voor alleen in het terrein zou ik de 4.0 met injectie gebruiken,

In het terrein zou ik liever een TH400 hebben en op de weg liever een AW4 (overdrive)

De D300 is korter en kun je flippen en 2low van maken, maar als je de AW4 gebruikt heb je denk ik de snelheidsmeter input van de NP231 nodig.

denk dat de keus is tussen 350/TH400/D300 en de 4.0/AW4/NP231

Inderdaad snelheidsmeter, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Wordt wel hoofdzakelijk een terreinauto maar wil hem wel streetlegal maken.

Het flippen van de D300 had ik al eens bekeken, twijfel nu alleen of er niet een D20 onder zit, gezien bouwjaar (1970). Beide bakken lijken erg veel op elkaar. Morgen nog eens eronder duiken.

Kan zo'n D20 ook geflipt worden, kan ik niets over vinden.

eerste reply al leerzaam thanks.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar met die 44 as zou de 20/300 toch goed zijn (beide passagierskant) ?

V8 op kenteken kan wel met een of meerdere bezoeken aan de rdw, wil je dan ook de v8 op gas of op benzine?

Klopt assen en Tc komen overeen.

Eerste gedachte is alleen motor en bakken inbouwen verder origineel laten ivm RDW. Zal de 900 euro keuring worden en wil zo min mogelijk valkuilen.

Wordt benzine te jong voor LPG.

Zal afhankelijk van hellingsproblemen ook injectie worden.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou ik toch de 4.0 optie bekijken, steunen zitten er al, staat op kenteken en met een aw4 ook lekker mee te rijden, daar kan ook de d20/300 achter. Of naar jongere wagoneer assen zoeken die passen er direct in en hebben de diffs goed zitten, tis maar hoeveel je wil sleutelen en keuren. 4,5 stroker kan ook nog.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog, als je de huidige 4.2 vervangt voor de 4.0 uit de ZJ hoef je niet eens naar de rdw, want op je kenteken staat nog steeds hetzelfde aantal cilinders!

Als je de v8 inbouwt, moet je wel naar de rdw en kun je de portemonnee trekken EN je wil er nog injectie erop zetten: duur!

(Echter lees ik wel dat die 4.0 aan zijn einde zit,schrijf je zelf...?)

Ihkv de verkoop: ik heb anders nog wel een leuk setje assen voor je met 4.10 R&P (dana 30 en 35), van een YJ '92. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog, als je de huidige 4.2 vervangt voor de 4.0 uit de ZJ hoef je niet eens naar de rdw, want op je kenteken staat nog steeds hetzelfde aantal cilinders!

Als je de v8 inbouwt, moet je wel naar de rdw en kun je de portemonnee trekken EN je wil er nog injectie erop zetten: duur!

(Echter lees ik wel dat die 4.0 aan zijn einde zit,schrijf je zelf...?)

Ihkv de verkoop: ik heb anders nog wel een leuk setje assen voor je met 4.10 R&P (dana 30 en 35), van een YJ '92. :whistle:

De 4.0 is uit een ander ZJ en deze is nog prima, mijn ZJ had/heeft een 5,2, daar is de oliedruk erg laag van en piept een lager soms!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe geduurd, bedankt voor de reacties, veel nagedacht gemeten en oude 4,2 incl bakken gedemonteerd.

Verstandig en snel is inderdaad 4.0 met AW4 en 231 tussenbak.

Nu hoor ik ook wel eens verstandig is Toyota....

Denk toch dat ik voor de 350/TH400/D300 (nu zeker van D300) ga.

D300 is stuk korter dan NP231 wat weer voordelig is voor de achterste aandrijfas.

Of ik de D300 flip is nog afhankelijk van de assen. Hier ben ik nog niet helemaal uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...