Spring naar bijdragen

Home Made Super Charger?


Cyril_cj5
 Share

Recommended Posts

koude, natte en sneeuwachtige zaterdagen maken me helemaal gek....

en dan ga je dus "gekke" dingen bedenken.

Wat denken jullie hiervan:

Ik eb een 4.0 Blok in mijn CJ gelegd en heb nog de aircopomp erop zitten met de gedachte dat ik daar wel eens iets mee zou kunnen doen...

Wat als ik de koppeling erop laat zitten en hierachter een compressor zou plaatsen. stel ik zou de compressor in de luchtinlaat laten komen. zou dit het vermogen in het lagere toerenbereik kunnen boosten? ( misschien niet iets voor het 4.0 blok maar mogelijk ook een idee om de 4.2 eventueel wat te kietelen)

de meest simpele compressoren van bv een koelkast kunnen al best wat lucht extra geven. (niet zoveel als een echte charger maar wie weet help het)

wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koude, natte en sneeuwachtige zaterdagen maken me helemaal gek....

en dan ga je dus "gekke" dingen bedenken.

Wat denken jullie hiervan:

Ik eb een 4.0 Blok in mijn CJ gelegd en heb nog de aircopomp erop zitten met de gedachte dat ik daar wel eens iets mee zou kunnen doen...

Wat als ik de koppeling erop laat zitten en hierachter een compressor zou plaatsen. stel ik zou de compressor in de luchtinlaat laten komen. zou dit het vermogen in het lagere toerenbereik kunnen boosten? ( misschien niet iets voor het 4.0 blok maar mogelijk ook een idee om de 4.2 eventueel wat te kietelen)

de meest simpele compressoren van bv een koelkast kunnen al best wat lucht extra geven. (niet zoveel als een echte charger maar wie weet help het)

wat denken jullie?

Het zal niet alleen een kwestie van meer lucht zijn, dan moet er ook meer benzine in, map sensor verstelbaar maker, a/f meter erin en evt. Grotere injectoren.

Zou dan wel een pomp gebruiken die voornamelijk op volume richt en minder op druk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal niet alleen een kwestie van meer lucht zijn, dan moet er ook meer benzine in, map sensor verstelbaar maker, a/f meter erin en evt. Grotere injectoren.

Zou dan wel een pomp gebruiken die voornamelijk op volume richt en minder op druk.

Hmmm... makes sence... zou de huidige electronica dit niet trekken zonder aanpassingen? aangezien het gaat om maar een klein beetje hulp? bij hogere toernetallen zal het wle meevallen denk ik maar echt alleen voor onderin..

ach ja, we gaan het een keer proberen. eerst de loods afbouwen en dan verder aan de jeep...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gewoon wat extra lucht in je inlaatspruitstuk blazen gaat niks uithalen, alleen dat je je luchtstroom verstoort en er geen brandstof (genoeg) aan de lucht kan worden toegevoegd of dat je zelfs je brandstof/luchtmengsel naar buiten blaast via je luchtfilter. De lucht wordt immers in een normale situatie de verbrandingskamers ingezogen door de onderdruk die ontstaat als de inlaatklep geopend is en de zuiger een neerwaartse beweging maakt, door die onderdruk die ontstaat wordt er ook brandstof afgegeven aan de aangezogen lucht door de carburateur.

pic_4stroke.gif

Een compressor of turbo drukken de aan te voeren lucht inelkaar in de inlaat(inlaat staat dus onderdruk) en als de inlaatklep geopend wordt dan word de vebrandingsruimte dus gevuld met deze gecomprimeerde lucht.

bewerkt door Royco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...