Spring naar bijdragen

Aanslaan Motor 2.7


Recommended Posts

Hoi mannen

mijn crd 2.7 wil niet aanslaan terwijl de startmotor goed draaid

onlangs de accu vervangen maar bij koude motor die 2 dagen heeft stilgestaan moet met startpilot gestart worden

2 gloeipluggen gecontroleerd weerstand 0.7 ohm

voorgloeispanning gecontoleerd op een gloeiplug 11.8 volt

denk nu aan diesel toevoer probleem , filter vervangen

Zit hier een electrische opvoerpomp tussen???

Kan het zijn dat de diesel in het systeem terug lekt ??

werkt de mechanische brandstofpomp op de blok als afsluiter en of gaat die ooit lekken zodat de brandstof terug loopt?

Zit er op de tank een filter of opvoerpomp ?

bij het vervangen van het brandstoffilter was de aanvoerleiding ver leeg of terug gelopen?

Laatst wel een verstuiverbrandplaatje vervangen verder nooit iets

Wie weet raar????????

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je net je filter hebt vervangen ga het daar maar eens zoeken.

Heb je na vervanging nog een stuk gereden, of alleen een keer met moeite gestart? De reden dat ik dit vraag is omdat er zelfontluchting op het filter zit, dit zorgt ervoor dat na ca 10 km rijden alle lucht uit de diesel en leidingen is waardoor daarna het starten wat makelijker gaat.

Ik heb ook gemerkt dat bij het voor het eerst starten van de auto na vervanging van het filter de accu ongeveer helemaal plat getrokken wordt voordat de auto weer aanslaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de GC buiten in de vorst laten staan. Gisteren volledig afgetankt leiding van brandstoffilter naar motor voorzien van nieuwe o ring.

Vandaag weer een perfecte start op eigen kracht

denk toch dat er lucht gelekt heeft via de leiding of brandstoffilter heel vuil(zat er 36 000 op)

Filterinterval moet 20 k zijn heb ik me gisteren laten vertellen vorig filter MAN Nu weer Mercedes. passing van leiding is met nieuwe o ring is opmerkelijk beter

Nu eens kijken of hij blijft starten ook met een bijna lege tank maar ik denk (hoop)dat het probleem opgelost is

Wordt nog vervolgd

grt

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de GC buiten in de vorst laten staan. Gisteren volledig afgetankt leiding van brandstoffilter naar motor voorzien van nieuwe o ring.

Vandaag weer een perfecte start op eigen kracht

denk toch dat er lucht gelekt heeft via de leiding of brandstoffilter heel vuil(zat er 36 000 op)

Filterinterval moet 20 k zijn heb ik me gisteren laten vertellen vorig filter MAN Nu weer Mercedes. passing van leiding is met nieuwe o ring is opmerkelijk beter

Nu eens kijken of hij blijft starten ook met een bijna lege tank maar ik denk (hoop)dat het probleem opgelost is

Wordt nog vervolgd

grt

Ruud

ik denk dat ik misschien hetzelfde probleem heb, startte hij alleen 's morgens moeilijk of door de dag ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat ik misschien hetzelfde probleem heb, startte hij alleen 's morgens moeilijk of door de dag ook?

Hoi

in het begin sloeg de motor niet aan na 2 dagen stilgestaan te hebben, maar dat werd steeds erger.vrijdag s ochtens op het werk afgezet en om 17.30 niet meer aanslaan zonder startpilot.

ik kwam op het idee toen ik de aanvoerleiding van de dieselfilter loshaalde. Normaat zit die tot de filter vol nu kon ik een halve liter aangieten....

Vacuumlek is vaak lastig omdat er geen lekkage hoeft te zijn als de diesel gewoon doorloopt

Kijk die o ringen van die koppelingen maar eens goed na of beter vervang ze gewoon

grt

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren weer niet aanslaan

Toch nog iets anders aan de hand

vandaag melding water in brandstoffilter ie filter zit er 3 dagen op. Ben eens met het pompstation gaan praten want nu denk ik aan bevroren filter of vlokken in de diesel

Maargoed fiter afgetapt en nu een kijken wat hij de rest van de week doet

tot horens

Ruud

bewerkt door Ruud vd linden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren weer niet aanslaan

Toch nog iets anders aan de hand

vandaag melding water in brandstoffilter ie filter zit er 3 dagen op. Ben eens met het pompstation gaan praten want nu denk ik aan bevroren filter of vlokken in de diesel

Maargoed fiter afgetapt en nu een kijken wat hij de rest van de week doet

tot horens

Ruud

hoe moet dat eigenlijk? die filter aftappen... dan probeer ik het ook eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aan de achterkant van het filter zit een plastic schroef die je eruit moet draaien

wel even boven een slang losmaken dat er lucht in kan dan loopt de filter onder leeg

als je alles weer terug zet moet hij wel even flink doorstarten om de filter weer vol te trekken en de auto weer aanslaat. Ala er water inzit gaat het rode lamje links boven branden en zal het filter snel bevrieen met deze temp/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Nou is het starten toch weer sterk verslechterd

aan de computer gehangen en nu zijn er 2 verstuivers lek

lekstroom gemeten

luik in paravaan gemaakt en 4e en 5e verstuiver vervangen

hele operatie netjes uitgevoerd door Brabant 4 maal 4

Start weer al de oude, hopleijk is het nu af

grt

Ruud vd Linden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...