Rens Janssen Geplaatst November 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 Hallo medejeepers, Sinds afgelopen week lekt mijn Jeep (Cherokee 4.0 van 1995) koelvloeistof. Nadere inspectie leerde dat de lekkage van de onderste radiatorslang (bij de aansluiting op de waterpomp) was. De eerste gedachte was dat de slang kapot was en heb deze dus ook vervangen. Echter het blijft lekken. Volgens mij is de waterpomp lek (overdrukgaatjes?). Het drupt er echt goed uit, ook bij koude motor. Vanmiddag geprobeerd de poelie van de pomp af te halen d.m.v. het verwijderen van de vier boutjes. Maar dat lukt niet omdat deze meedraait, ondanks de aanwezigheid van de multiriem. Hoe kan ik de poelie het beste blokkeren? Weet iemand een oplossing hiervoor??? Alvast bedankt Rens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2010 Met een waterpomp de polie vasthouden , als je de boutjes los draaid , dan zet de tang zijn eigen vast tegen de aluminium steun , hij komt gegarandeerd los. Waterpomp heb ik wel op voorraad : 69,-- (new) import of 99,-- USA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Janssen Geplaatst November 21, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2010 Hallo Boris, Bedankt voor je reactie. Ga ik morgen zeker proberen. Ik hou je wel op de hoogte hoe het afloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rens Janssen Geplaatst November 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2010 Hallo Boris, Waterpomp vandaag binnen gekregen. Ga em morgen inbouwen met nieuwe slang en stalen pijpje. In ieder geval bedankt tot zover. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2010 oke sucses ermee ... (van de week nog 2 waterpompen gedemonteerd op deze manier). De tang op zo'n plaats neer zetten (als je ervoor staat aan de linkse kant) dat hij niet weg kan lopen. De tang zet zich dan klem tegen een alumnium uitsteeksel van de pomp) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 Met een waterpomp de polie vasthouden , als je de boutjes los draaid , dan zet de tang zijn eigen vast tegen de aluminium steun , hij komt gegarandeerd los. Waterpomp heb ik wel op voorraad : 69,-- (new) import of 99,-- USA Hallo Boris, Ik heb een cherokee uit 98. Kun je mij een waterpomp sturen? Zit dat metalen pijpje er ook bij? Is dit incl pakking? Wat zijn de totale kosten incl Btw? Zie graag. Mvgr, Arjan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2010 mail me even direct : boris@cherokeeparts.nl De pomp voor een 98-er komt op 120,-- pakking 5,-- pijpje zit bij een nieuwe pomp niet bij. Ik heb ook gebruikte pompen liggen 35,-- (met pijpje) , als je een nieuwe wil bestellen kan ik wel kijken of ik een pijpje uit een gebruikte kan halen. Maar mail me even direct dan mail ik je terug met de betaal-gegevens etc.etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst November 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2010 Kun je een waterpomp ook reviseren? Is het eigenlijk wel nodig omm een waterpomp te vervangen als hij nog goed functioneert? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2010 Volgens mij worden ze niet gereviseerd. Tja en waarom iets vervangen als het nog goed is. Of je zou voor preventief moeten gaan , als hij al de nodige kilometers heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan1972 Geplaatst November 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2010 Er zitten nu 218.000 km op de teller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2010 Tja... het zijn er heel wat. Maar ja als hij het nog doet... Of je moet naar een land gaan waar je geen stukken kunt hebben , maar als je gewoon in NL rijd , dan zou ik hem pas gaan vervangen als hij echt begint te lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.