Spring naar bijdragen

Banden


Vulture
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het staat vast wel op internet maar een uurtje zoeken leverde mij niet de gewenste informatie op. Dus lijkt mij het een goed idee als we even de feiten in een topic verzamelen.

Wat ik wil weten:

1. Wat is de standaard maat band en velg van een Wrangler?

2. Wat is de grootste band die je redelijkerwijs onder een niet verhoogde YJ kunt leggen?

3. Als je 33x12.5 wilt monteren, wat is dan de minimale verhoging die je nodig hebt en welke maat velg heb je dan nodig?

4. Als je 35x12.5 wilt monteren, wat is dan de minimale verhoging die je nodig hebt en welke maat velg heb je dan nodig?

Heb je vragen/feiten over YJ banden/velgen, zet ze hier neer!

Ik begin vast met de feiten:

1. Velg is 15''x7J, 5 gats op 4.5'' cirkel. Band is standaard 205R15/75.

Gaarne aanvullen...

Groeten,

V. bye1.gifbye1.gifbye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand de standaard backspacing die bij die standaard velg van 15''x7J hoort?

Wat moet je eigenlijk met die backspacing?

Dat moet je weten als je bredere banden neemt en de binnenkant van de velg even ver van je vering wilt houden. Dat wil je omdat anders de velgen te ver naar buiten komen (kijkt mooi, rijdt wat minder), of de velgen te ver naar binnen komen waardoor de band tegen de vering aan komt.

Backspacing is de afstand tussen de binnenkant velg en het vlak dat aan de as wordt geschroefd, zie 4x4wire. Als je de backspacing dus hetzelfde houdt dan blijft de velg dus even ver van je vering af. Neem je grotere/bredere banden dan zal de band wel meer rond gaan staan (ballonnen). De band steekt dan verder uit vanaf de velg gezien, en komt dus dichter bij je vering. Een wat kleiner backspacing (waardoor de velg verder naar buiten schuift) is dan de oplossing. De term offset wordt ook gebruikt. Staat ook uitgelegd op de site van 4x4wire.

Correcties/aanvullingen zijn welkom!!!

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niets aan toe te voegen eigenlijk; behalve dat voor financieel gehandicapten onder ons spoorverbreders ook zouden moeten werken IPV nieuwe velgen met een grotere offset/backspacing. maar ik meen ooit gehoord te hebben dat ze illegaal zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...