Spring naar bijdragen

Rough Country Vs. Procomp/4Wd


Recommended Posts

Hallo,

Om maar even terug te komen op de verhoging die ik in gedachte heb voor mijn auto, ben ik bij 2 merken uitgekomen. De reden waarom ik terug ben gaan kijken is omdat de voorveren van mijn TJ al doorgezakt zijn en dat het me niet slim lijkt om hierop te gaan verhogen. Daarom ben ik nu aan het kijken voor een 2"-2,5" liftkit.

Ik heb hierbij 2 merken gevonden waarvan ik jullie mening graag wil horen.

De ene liftkit is van RC, deze heeft een hoogte van 2,5" klik

Heeft er iemand ervaring met RC en zoja, is dit positief of niet?

De tweede liftkit is van 4WD, deze heeft een hoogte van 2" klik

Ik heb begrepen dat deze set uit dezelfde fabriek komt als Procomp.

Bij deze dezelfde vraag: Iemand ervaring mee, en zoja, positief ofniet?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey tim,

mss moet je even kijken op jf.com

daar staan heel veel comments over de RC liftkit

ook heel veel positieve reacties.

deze liftkit wordt veel gebruikt door de jongens die ook de Hifender/HiHood gebruiken.

er zijn iig veel mensen die er vragen over gesteld hebben over de RC liftkit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jo!

Ik heb een 2" procomp liftkit ook van 4wd.com.

Bevalt me heel erg goed. Als ik over hobbels rijd, hoor je de dempers prima werken. (je hoort soms een kleine "ssst")

Trouwens een prima klus om zelf te doen. Ik was met 2 man in 2 avonden klaar. Niet een heel erg lastige klus.

Gok dat de set van 4wd wel procomp is, of gelijkwaardig.

Snap niet je reactie dat je voorveren doorgezakt zijn en je niet daarop gaat verhogen. Als je gaat verhogen moet je toch langere plaatsen.

Dan heb je niets aan je standaard. Mijn TJ was 8 jaar oud toen ik hem kocht en verhoogde. Weggedrag en demping is echt verbeterd. Merk het ook in de bochten.

Maar het plaatsen van 32ers helpt daarbij ook wel.

Heb je vragen, zie ik ze wel!

Jeepgroet

Darkgreen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap niet je reactie dat je voorveren doorgezakt zijn en je niet daarop gaat verhogen. Als je gaat verhogen moet je toch langere plaatsen.

Wat bedoel je precies met deze zin?

Mijn bedoeling is ook een complete kit met nieuwe veren en schokdempers rondom.

Enige waar ik nog niet uit ben is het merk. Wil het in een keer goed doen, dat is de reden dat ik twijfel.

Er zijn een aantal nieuwe mogelijkheden gekomen voor de verhoging, namelijk OME 2.5", dit kost wel meer geld maar lees hier hele goede reactie's over op jeepforum.com. Tweede reden van de kit is dat ze in sterktes verkocht worden, voor het geval er een lierbumper en lier opkomen in de toekomst.

Ten tweede zit ik nog te kijken naar een 2.5" kit van Rancho, dit zou dan de sport worden i.p.v. de rockcrawler, hier moet ik me nog verder in verdiepen. Pluspunten van deze set zijn dat er nieuwe draagarmen bij zitten rondom echter heb ook al gehoord dat het niet per se nodig is om deze te vervangen bij een 2.5" verhoging.

Wat denken jullie? (Ja, ben nogal aan het switchen, ik weet het :P )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je precies met deze zin?

Mijn bedoeling is ook een complete kit met nieuwe veren en schokdempers rondom.

Enige waar ik nog niet uit ben is het merk. Wil het in een keer goed doen, dat is de reden dat ik twijfel.

Er zijn een aantal nieuwe mogelijkheden gekomen voor de verhoging, namelijk OME 2.5", dit kost wel meer geld maar lees hier hele goede reactie's over op jeepforum.com. Tweede reden van de kit is dat ze in sterktes verkocht worden, voor het geval er een lierbumper en lier opkomen in de toekomst.

Ten tweede zit ik nog te kijken naar een 2.5" kit van Rancho, dit zou dan de sport worden i.p.v. de rockcrawler, hier moet ik me nog verder in verdiepen. Pluspunten van deze set zijn dat er nieuwe draagarmen bij zitten rondom echter heb ook al gehoord dat het niet per se nodig is om deze te vervangen bij een 2.5" verhoging.

Wat denken jullie? (Ja, ben nogal aan het switchen, ik weet het :P )

ik reageerde op dit deel uit je tekst : omdat de voorveren van mijn TJ al doorgezakt zijn en dat het me niet slim lijkt om hierop te gaan verhogen.

ik heb ook een (zware) lierbumper met lier en lampen, alles 4wd hardrock, dik staal. En dat met de 2" procomp veren/dempers.

Gaat prima. Je hoeft bij 2" niets aan te passen verder. Ik vond 2" ook voldoende ruimte in de wielkast. Hoe hoger je gaat de meer invloed op je weggedrag.

Bij 2,5" denk ik dat je stabilisatorstangen wel onder spanning komen. Bij 2" gaat dat net. (die kleine die rechtop staan achterin je wielkast)

Tja, wat jezelf wilt.....wil je perse hoger...of vind je 2" voldoende. Ik ging met 2" en 32ers 10 cm omhoog met de TJ. Met Bestop softtop is hij nu 1:90, met hardtop 1:88. Ik wilde perse nog in parkeergarages kunnen in Rdam bijvoorbeeld. :rolleyes: Let op dat je met grotere banden dus ook nog wat omhoog gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik reageerde op dit deel uit je tekst : omdat de voorveren van mijn TJ al doorgezakt zijn en dat het me niet slim lijkt om hierop te gaan verhogen.

ik heb ook een (zware) lierbumper met lier en lampen, alles 4wd hardrock, dik staal. En dat met de 2" procomp veren/dempers.

Gaat prima. Je hoeft bij 2" niets aan te passen verder. Ik vond 2" ook voldoende ruimte in de wielkast. Hoe hoger je gaat de meer invloed op je weggedrag.

Bij 2,5" denk ik dat je stabilisatorstangen wel onder spanning komen. Bij 2" gaat dat net. (die kleine die rechtop staan achterin je wielkast)

Tja, wat jezelf wilt.....wil je perse hoger...of vind je 2" voldoende. Ik ging met 2" en 32ers 10 cm omhoog met de TJ. Met Bestop softtop is hij nu 1:90, met hardtop 1:88. Ik wilde perse nog in parkeergarages kunnen in Rdam bijvoorbeeld. :rolleyes: Let op dat je met grotere banden dus ook nog wat omhoog gaat.

OK, duidelijk. Mijn eerste bedoeling was om spacers op de veren te plaatsen (set van RE). Deze is geannuleerd en ik ben nu aan het kijken voor een verenlift. 2.5" vind ik het maximum ook vanwege het feit dat deze auto mijn dagelijkse auto is.

Ik heb op dit moment de voorkeur voor OME, puur vanwege reactie's die ik lees op JF.com. Dit zijn allemaal positieve reacties t.o.v. kwaliteit en comfort. Daarnaast zijn de veren er op voorbereid dat ik rijd met een hardtop en (in de toekomst) een lierbumper met lier.

Als iemand een andere mening heeft, hoor ik het graag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, duidelijk. Mijn eerste bedoeling was om spacers op de veren te plaatsen (set van RE). Deze is geannuleerd en ik ben nu aan het kijken voor een verenlift. 2.5" vind ik het maximum ook vanwege het feit dat deze auto mijn dagelijkse auto is.

Ik heb op dit moment de voorkeur voor OME, puur vanwege reactie's die ik lees op JF.com. Dit zijn allemaal positieve reacties t.o.v. kwaliteit en comfort. Daarnaast zijn de veren er op voorbereid dat ik rijd met een hardtop en (in de toekomst) een lierbumper met lier.

Als iemand een andere mening heeft, hoor ik het graag :)

ik ben ook geen voorstander van spacers.....

2,5" moet dacht ik ook kunnen zonder verdere aanpassingen. maar het schijnt per TJ te wisselen.

ik had met 2" geen nadelige geluiden of andere ergenissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...