Spring naar bijdragen

wrangler yj gekocht met defect differentieel


Marco de Matser
 Share

Recommended Posts

Marco de Matser,

Klopt het dat je de auto zonder garantie gekocht hebt en de verkoper aangeboden heeft de door jou aan te leveren as kosteloos te monteren?

Het is natuurlijk zo dat de verkoper, tot op zekere hoogte, verantwoordelijk is voor het door hem geleverde product, maar je kunt niet van hem verwachten dat hij de auto (voor deze prijs) kompleet uit elkaar haalt om deze te controleren op gebreken.

Het excuus van de verkoper dat hij niets van deze auto weet en hem zo doorverkocht heeft vindt ik overigens zwak. Het is een product dat je door het te verkopen aan de naam van je bedrijf koppelt. Als je onduidelijke producten gaat verkopen roep je het wel over je zelf af. 3000euro is overigens ook geen weggevertje.

De oplossing die de verkoper aanbiedt vind ik zeer redelijk.

Dat de verkoper hem niet helemaal uit elkaar haalt heb je gelijk in ........

de prijs was trouwens iets hoger dan 3000 euro > 500 euro om precies te zijn.

groet Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja tis opvallend stil vanaf de kant van meneer de "matser", ben benieuwd naar zijn reactie. Is wel makkelijk iemand zwart maken via internet........

Het was stil ....... omdat ik wisselende diensten werk en ik heel onregelmatig op internet/pc zit.

Mocht er iemand zijn die de mening heeft dat ik het verkeerd heb met mijn vragen of dat ik de verkeerde gedachtes volg ...... vertel het want ik sta open voor alle suggesties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst wil ik een toevoeging geven op het 1e berichtje welke ik maakte.

(ik werd er net pas op geattendeerd)

De garage waar ik de Wrangler heb gekocht heeft de oplossing aangedragen om er kosteloos een ander differentieel op te monteren.

Ik zorg voor het differentieel (is as geworden) en hij zet hem er kosteloos onder.

Helaas door dit verzuim van mij is het verhaal in een andere context gekomen dan ik bedoelde.

zoals ik in een andere reactie al zei .... ik wilde meer weten dan ik reeds weet ....... en wilde weten of er andere oplossingen waren waar ik niet aan had gedacht.

Nadat ik het e.e.a. op het forum heb gelezen heb ik Overeinder gebeld.......

Hij had geen goed gevoel over deze forumdiscussie en dat kan ik me goed indenken ......

Mijn fout is geweest om dit op het forum te zetten terwijl ik een ontevreden gevoel had, ik had de vragen waarschijnlijk beter anders kunnen vragen of in een andere context.

Mijn welgemeende excuses hiervoor aan Dhr. Overeinder.

We hebben een heel pittig en stevig gesprek gehad ........

en Overeinder is ondanks deze forumdiscussie nog steeds bereid om de as er de aanstaande week kosteloos voor mij onder te zetten.

Dat hij dit nog wilt is karakter .........

kortom,

ik heb een achteras van Gert overgenomen en Garage Overeinder zet deze as er de aankomende week onder..... zoals Eucalypta al zei ....... probleem opgelost.

groet Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Laatste reaktie van onze zijde,

Wij hebben de Wranger vadaag ontvangen. Nader inspectie wijst uit:

Vorige eigenaar ( diegene waarvan wij de auto hebben ingeruild) heeft een poging gedaan om volledige sper te krijgen in zijn diff.

Dus geen opgelaste tandjes die later weer zijn agebroken.

Gewoon geprobeerd om as/diff om te bouwen naar voll sper.( helaas door zijn hobby methode niet gelukt.)

Gebeurt veel vaker ( lees bmw 3 serie o.i.d) Zeker in het terrein veel beter, maar dat weten jullie jeepers wel uiteaard.

Wij zetten de andere as eronder en ik neem aan dat e.e.a dan is opgeklaard.

Ik wilde deze reaktie/uitkomst van de klacht jullie echter niet onthouden.

Veel plezier gewenst verder op dit forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel netjes van mijnheer Overeinder kan niet anders zeggen.

maar Marco heeft hier alleen maar een paar vragen gesteld is het forum toch voor bedoeld???

ik weet dat ik nooit meer mijn auto naar een bosch car service breng die lui weten de meest kleine reparaties nog te verkloten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...