hyeclass Geplaatst September 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 de auto trillt wat harder als normaal en de pijl van de toeren trilt onregelmatig enig idee waar ik dit aan te danken kan hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2010 (bewerkt) Hmmm, <_< Heb 's de service manual doorgelezen, maar er is geen melding van dergelijke fout... Lijkt precies alsof hij niet echt goed in 'p' staat en er nog druk op de koppelomvormer komt waardoor de motor wat moet gaan werken... Heb je hetzelfde in 'N' ? Zoniet, kijk eens naar het verschil tussen 'R' en 'P', kan zijn dat je kabel van je pook niet meer precies werkt... Anders gaan we er natuurlijk van uit dat de bak goed onderhouden is ? Indien de bak goed is afgesteld zijn de volgende verdachten zeker het checken waard: 1) vacuum lek (grote kans) 2) luchtmassameter vuil 3) TPS 4) ook checken: bougies !!! en ontstekingslat (behalve als het een mazoutkachel is natuurlijk) Onregelmatige idle (stationair) komen vaak voort uit de voorgaande problemen... Maar September 17, 2010 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 ja heb hetzelfde als hij in N staat wat is TPS? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 tps=throttle position sensor en die zit op de gasklep. maar kan ook je stappenmotor zijn gr peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 aha, dus je hebt het ook in 'N' ? Check dan maar eens goed op vacuumlekken. Heb je een vacuum meter ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 nee heb ik niet :s is dat makkelijk op te lossen als het zo een lek is? btw: het is een 2.7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 Wat is de brandstof waar je op rijd? Als je op LPG rijd kan je kijken of ie hetzelfde doet op benzine Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 @chris het is een diesel cdi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 (bewerkt) woef... een diesel met slecht stationair.... Dat ziet er al minder goed uit. Ik ga even verder in de manual studeren morgen. UPDATE: ziezo, ondertussen is het al morgen... Heb nog wat nagelezen en bij een gezonde diesel kan er aan de loopcultuur niet veel mis gaan. Zolang de zuigers/zuigerveren en kleppen niet versleten zijn moet ie normaal gaan draaien. check voor alle veiligheid eens de brandstoftoevoer (filters, waterafvoer) en als dat in orde is, schieten alleen nog de injectors over die als verdacht kunnen worden beschouwd. Misschien eens proberen met een goede injectorcleaner en afwachten wat het resultaat is. Indien hij blijft stampen, zou ik eens de druk op de injectoren laten meten, kan zijn dat er één of twee druppelaars tussen zitten. September 19, 2010 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 ik was zelf ook aan het hopen dat het zou gaan met een injectorcleaner ik ga die in de week halen en zal deze topic up-to-date houden =) hopelijk moet ik geen injector vervangen =( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 Een injector kan altijd kapot gaan. Maar dit is niet zo erg en daarna draait je motor weer lekker soepel en zuinig. Maar aangezien je een 2.7 crd hebt, zou ik eens raad vragen aan de mercedes specialisten, die weten wel meer over die motor. Probleem is met injectoren dat ze normaal gezien netjes moeten sproeien, maar als ze al van jaren (en van kilometers) weten, durven ze gaan druppelen en dat geeft een slechte verbranding. heb je abnormaal veel rook of zo tijdens het rijden ? En hoe is het verbruik ? En hoe is de koudstart in de winter ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 abnormaal veel rook heb ik niet koudstart was moeilijk vorig winter maar de bougies zijn vervangen geweest... dacht dat het hieraan zou kunnen liggen maar winter was voorbij toen verbruik is normaal denk ik :s heb er niet echt op gelet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patjo Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 Misschien een hele domme opmerking hoor... Maar heb je de airco uitstaan als je je stationair toerental controleert in de N of de P stand? De airco-pomp die in-en uitschakelt zorgt bij het stationair lopen in de vrijstand (P of N) ook voor een onregelmatig toerental. Dus probeer het eens met de airco uit (dus ook niet in de ontwasemstand, want dan gaat de airco ook (stiekum) aan). Als je dit al gedaan hebt, moet je dit bericht maar vergeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2010 ik heb beetje uitgeprobeerd met airco aan / uit zetten maar niks had effect op de toerental... heb vandaag hele dag wel die probleem niet gehad... alleen deze morgen bij koude start Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2010 Lijkt dus inderdaad op injectoren die vervuild zijn. Kap er maar 's zo'n flesje injectorenreiniger in. En tap eens het water van je dieselfilter af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.