Spring naar bijdragen

wj draait slecht op parkeerstand


Recommended Posts

Hmmm, <_<

Heb 's de service manual doorgelezen, maar er is geen melding van dergelijke fout...

Lijkt precies alsof hij niet echt goed in 'p' staat en er nog druk op de koppelomvormer komt waardoor de motor wat moet gaan werken...

Heb je hetzelfde in 'N' ?

Zoniet, kijk eens naar het verschil tussen 'R' en 'P', kan zijn dat je kabel van je pook niet meer precies werkt...

Anders gaan we er natuurlijk van uit dat de bak goed onderhouden is ?

Indien de bak goed is afgesteld zijn de volgende verdachten zeker het checken waard:

1) vacuum lek (grote kans)

2) luchtmassameter vuil

3) TPS

4) ook checken: bougies !!! en ontstekingslat (behalve als het een mazoutkachel is natuurlijk)

Onregelmatige idle (stationair) komen vaak voort uit de voorgaande problemen...

Maar

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

woef...

een diesel met slecht stationair....

Dat ziet er al minder goed uit.

Ik ga even verder in de manual studeren morgen.

UPDATE: ziezo, ondertussen is het al morgen...

Heb nog wat nagelezen en bij een gezonde diesel kan er aan de loopcultuur niet veel mis gaan. Zolang de zuigers/zuigerveren en kleppen niet versleten zijn moet ie normaal gaan draaien.

check voor alle veiligheid eens de brandstoftoevoer (filters, waterafvoer) en als dat in orde is, schieten alleen nog de injectors over die als verdacht kunnen worden beschouwd.

Misschien eens proberen met een goede injectorcleaner en afwachten wat het resultaat is.

Indien hij blijft stampen, zou ik eens de druk op de injectoren laten meten, kan zijn dat er één of twee druppelaars tussen zitten.

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een injector kan altijd kapot gaan.

Maar dit is niet zo erg en daarna draait je motor weer lekker soepel en zuinig.

Maar aangezien je een 2.7 crd hebt, zou ik eens raad vragen aan de mercedes specialisten, die weten wel meer over die motor.

Probleem is met injectoren dat ze normaal gezien netjes moeten sproeien, maar als ze al van jaren (en van kilometers) weten, durven ze gaan druppelen en dat geeft een slechte verbranding.

heb je abnormaal veel rook of zo tijdens het rijden ?

En hoe is het verbruik ?

En hoe is de koudstart in de winter ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een hele domme opmerking hoor...:worshippy:

Maar heb je de airco uitstaan als je je stationair toerental controleert in de N of de P stand? De airco-pomp die in-en uitschakelt zorgt bij het stationair lopen in de vrijstand (P of N) ook voor een onregelmatig toerental.

Dus probeer het eens met de airco uit (dus ook niet in de ontwasemstand, want dan gaat de airco ook (stiekum) aan).

Als je dit al gedaan hebt, moet je dit bericht maar vergeten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...