Spring naar bijdragen

Kilometertellerstand wijzigen ivm nieuwe klok


Recommended Posts

Hoi allen,

Omdat ik een mijlen-teller in mijn GC had zitten (Import USA) en mijn vrouw (ik ook hoor) er moeite met de kleine KM-cijfertjes hadden heb ik onlangs de tellerklok vervangen voor een Europees exemplaar.

Mijn auto had 88456 miles gelopen (dus 142.325km) maar de nieuwe teller geeft 159560km aan. Soms neemt een nieuwe teller de juiste stand wel over, en soms ook niet had ik al begrepen.

Weet er iemand hoe ik de kilometerstand op de nieuwe teller toch naar de juiste stand krijg, zodat alles weer klopt? (Dus dat er 142.325 op komt te staan ipv de 159560)

Zou zonde zijn als mijn auto nu ineens 17-duizend kilometer meer op de teller heeft alsdat hij daadwerkelijk gereden heeft! en op deze wijze blijft de NAP ook logisch.

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ghostrider,

Het was inderdaad een simpel klusje. De klok ligt er in 2 minuten uit bij een WJ.

Twee schroefjes boven, lijstje wegtrekken, twee schroefjes onder, klok naar voren, stekker eraf, nieuwe klok erin, stekker erin, twee schroefjes boven vast, twee schroefjes onder vast, lijstje terugduwen, starten en voila alles werkt en nu "normale" kilometeraanduiding. ;)

Alles bij elkaar 5 minuten werk dus.

En een mooiere klok, met witte wijzerplaten ipv de saaie zwarte die ik had. :)

Nu alleen de KM-stand nog goedzetten, inmiddels contact gehad met het bedrijf dat door Gerrit genoemd werd en ik kan binnenkort even langs bij hen in Utrecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...