Twinkle Geplaatst August 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 Hallo iedereen, zal me eerst even voorstellen. Bas te Winkel uit Zaltbommel en na een Citroen ZX Diesel en een Golf III variant sinds dit weekend de trotse eigenaar van een Grand Cherokee WJ 4.0 op gas. De handelaar zou de check engine melding in orde maken bij aanschaf. Dit heeft hij gedaan door het lampje achter de check engine melding op het dashboard te verwijderen. Storing opgelost.... NOT Toen de storingen maar eens uitgelezen. P0117 en P0300, 301 en 305. Dus de bougies eerst maar eens losgehaald en de bougierail maar eens gecontroleerd en weer netjes terug geplaatst. Alle drie de 300 meldingen in iedergeval weg. Toen maar eens aan de slag gegaan met het koelsysteem. Na enige trail en error pogingen er achter gekomen dat het temperatuur signaal van het thermostaathuis niet goed aankwam. Beetje WD40 heeft dit opgelost. Nu alleen nog enkele vragen: 1) Wat kan ik verwachten van de trekkracht van een 4.0 GC op gas. Als er een trailer achter hangt met 2 paarden heeft hij moeite om de 90kmh te halen. 2) Bij het optrekken en de versnelling middels kick down is er een duidelijke schokwaar te nemen. Is dit normaal? Alvast bedankt voor de reacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2010 Hoi Bas, gefeliciteerd met je aankoop ! Ik heb zelf ook een WJ 4.0 op gas en die trekt als een speer. Ik haal makkelijk 170 op gas en qua trekkracht voel ik geen verschil met benzine. Ben je zeker dat die motor nog in orde is ? Hoeveel km heeft hij op gas gelopen ? Anders, als je eens een idee wilt hebben hoe een andere WJ 4.0 op gas rijdt, mag je gerust eens op bezoek komen. We kunnen ze dan gerust eens vergelijken. Met een goed afgestelde gasinstallatie mag je immers geen verschil voelen. Als ie beter trekt op benzine, is er iets niet goed aan de lpg installatie Als ie ook maar 90 haalt op benzine, dan is er iets helemaal niet goed. Vergeet niet dat je met een 4 liter motor rijdt hé... dat is tenslotte toch geen kattepis ? ps. het is zeker (lees: zeker) aan te raden bij het rijden met zware aanhangers, de overdrive uit te schakelen met behulp van het knopje op je pook ! Contacteer me gerust als je eens wil vergelijken. Maken we er meteen een leuk dagje van. groeten frans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst September 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2010 Afgelopen week heeft de GC bij de gasspecialist Jos van Dartel in Den Bosch gestaan. Alleen het verwisselen van de bougies bracht niets, ook de gasinjectoren zijn vernieuwd en nu heb ik eindelijk een goed rijdende GC. Wat een genot. Een paar weekenden geleden ook de transmissieolie maar eens vernieuwd. Hoort een kurken pakking ook bij een onderhoudsset, of is dit origineel? Deze is in ieder geval moeilijk te verwijderen. De magneet had ongeveer 5mm sludge verzameld. Al met al een waardevol onderhoud en de bak schakelt merkbaar beter. Nu nog de achterramen. Beide motoren werken, alleen de kabels zijn gebroken. Zijn hier revisie sets voor? Ik heb alleen de kabels nodig en misschien 1 kunststof trommel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2010 Zieje wel ! Zo'n beest gaat ook goed op gas hoor. Nog een tip: heb je al eens gekeken naar je achterremmen ? De gecombineerde trommel/schijven unit durft wel nog wat blubber vergaren. Als je eens tijd hebt, haal die trommelschijf er eens af en kijk meteen eens of je achteraskeering niet lekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst January 12, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2011 Zo weer een aantal maandjes verder. Inmiddels vervangen: - Gas injectoren, zorgt ervoor dat de auto weer goed trekt en geen misfires meer - Gas verdamper, zorgde ervoor dat mijn koelmiddel ging koken (lek in verdamper) - Wiellagers voor, nu kunnen we weer tegen elkaar praten ipv schreeuwen als we op de snelweg rijden - Homokineet hoezen voor, zaten scheurtjes in, maar homokineten nog niet kaport. In 1 homokineet wel aftekening van de ballagers in de kooi, maar nog niets ernstigs. - Alle vloeistoffen - Uitlaat vanaf katalysator, wl jammer is er stiller van geworden. Maar ja wat wil je ook, de nieuwe demper is 2x zo groot en niet rot. In de planning: - schokdempers rondom (zakt richting achteras als de trailer er aan hangt en luide klop als ik over een drempel rijd) - nog steeds de bediening van de achter ruiten - cruise control. Deze is er mee opgehouden. Clockspring is al vervangen en aan het vacuumsysteem kan ik niets ontdekken. Wat zijn logische punten om te controleren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 Hieronder heb je de procedure die in de WJ service manual wordt voorzien: Hopelijk heb je er iets aan: DIAGNOSIS AND TESTING ROAD TEST Perform a vehicle road test to verify reports of speed control system malfunction. The road test should include attention to the speedometer. Speed- ometer operation should be smooth and without flut- ter at all speeds. Flutter in the speedometer indicates a problem which might cause surging in the speed control sys- tem. The cause of any speedometer problems should be corrected before proceeding. Refer to Group 8E, Instrument Panel and Gauges for speedometer diag- nosis. If a road test verifies a system problem and the speedometer operates properly, check for: ² A Diagnostic Trouble Code (DTC). If a DTC exists, conduct tests per the Powertrain Diagnostic Procedures service manual. ² A misadjusted brake (stop) lamp switch. This could also cause an intermittent problem. ² Loose, damaged or corroded electrical connec- tions at the servo. Corrosion should be removed from electrical terminals and a light coating of Mopar MultiPurpose Grease, or equivalent, applied. ² Leaking vacuum reservoir. ² Loose or leaking vacuum hoses or connections. ² Defective one-way vacuum check valve. ² Secure attachment of both ends of the speed con- trol servo cable. ² Smooth operation of throttle linkage and throttle body air valve. ² Failed speed control servo. Do the servo vacuum test. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst January 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2011 Cruise Conrol doet het weer. Toen ik afgelopen weekend met mijn koude start probleem bezig was, zag ik een loshangende slang naast het inlaatspruitstuk en ja hoor na montage en zekering middels een tierap doet ie het weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 (bewerkt) Toen ik afgelopen weekend met mijn koude start probleem bezig was, zag ik een loshangende slang naast het inlaatspruitstuk Dat was dus optie n°5 uit het bovenstaande lijstje: "Loose or leaking vacuum hoses or connections" Maar een mens vraagt zich af waarom dit jaren goed vastzit en dan plots op en zekere dag toch beslist om los te springen... Zal dus toch een jeep mysterie zijn... January 25, 2011 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.