Spring naar bijdragen

bijna eigenaar van een 4.0 TJ


Recommended Posts

Goededag,

Bijna is de koop rond en mag ik me eigenaar noemen van een Wrangler TJ 4.0.

Nu heb ik een vraagje over de (lelijke) kappen die links en rechts aan de bumper zitten en zo de wielkast aan de voorzijde afdichten, ik heb het vermoeden dat vele deze eraf halen en er een andere "eindkap" op zetten of is de bumper ook afgewerkt zonder een van deze soort kunstof kap ?

Vraag 2: De radio, er zit nu een originele radio/cassete speler in (1,5 DIN ronde hoeken) liever had ik natuurlijk een radio/CD, is hier makkelijk aan te komen of is er een mogelijkheid om op deze radio/cassette een CD-wisselaar aan te sluiten, of is er een originele afdekplaat zodat je een Normale (1 DIN) radio/cd kunt plaatsen ?

Groeten, Peerke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon eraf met die ondingen aan de zijkant.. :)

1,5 DIN radio's zijn gewoon te koop, zelfs origineel van Chrysler nog. Al zijn die vrij duur als je ze vergelijkt met A-merken radio's. (en als je het mij vraagt lopen ze een klein beetje achter op de techniek)

Er zijn ook simpele adapters te koop zodat je een 1 DIN radio kwijt kan. Dan is er natuurlijk keuze zat...

Allereerst zou ik even checken of de vorige eigenaar niet aan het 'klussen' is geweest en of de standaard stekkers er nog aan zitten. Scheelt een hoop gezoek naar draden straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info,

De lelijke kappen op de bumper haal ik er i.i.g. meteen af.

Die speciale cassette lijkt me inderdaad wel handig voorlopig, op den duur zal de radio/cass. speler wel plaats gaan maken voor een normale 1 DIN radio met adapter denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Bedankt voor de info,

De lelijke kappen op de bumper haal ik er i.i.g. meteen af.

Die speciale cassette lijkt me inderdaad wel handig voorlopig, op den duur zal de radio/cass. speler wel plaats gaan maken voor een normale 1 DIN radio met adapter denk ik

Hé Peerke,

Sorry dat ik wat laat reageer, soms een beetje te druk. Ik weet niet of ze hier te koop zijn, maar in de States kun je eenvoudig een passend afdekplaatje voor een normale radio kopen en ook een passende adapter stekker voor Jeep. Radio inbouwen is verder kinderspel, alleen even ervoor zorgen dat de radio a/d onderzijde in het dashboard wordt ondersteund. FYI ik heb het plaatje en de adapter stekker bij de Walmart op de auto afdeling gekocht voor een paar dollar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Woody,

Bedankt voor de reaktie, de cassette met mp3 speler bevalt me eigenlijk zeer goed.

Geen losse cd's meer in de auto en geen gedoe met frontjes, dus voorlopig hou ik het bij de cassette met mp3 speler

Gegroet Peerke

Prima idee,

Ik heb mijn Jeep mee terug genomen uit de States. Aangezien ze daar met andere bandbreedtes werken was de radio niet optimaal voor Europa.

Gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...