Spring naar bijdragen

Onderdelen CJ5


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Na een koprol met de jeep afgelopen zaterdag (helaas :yes:) zijn wij op zoek naar een paar onderdelen voor een CJ5 uit 1978.

1) Stalen motorkap

2) Spatbord rechts voor en eventueel links voor

3) Raam + raamframe

Alles liefst zonder of met zo min mogelijk roest aub.

PM of mail aub als je iets hebt liggen.

Vriendelijk bedankt

post-2569-12873035881052_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is een goede vraag.

We zijn voor de hobby DJ's. Omdat ik nog geen rijbewijs heb voor aanhanger zou pap ons brengen.

We hadden de aanhangwagen vol met geluidsapparatuur en zijn rustig op weg gegaan naar de plaats waar we moesten draaien. Op een gegeven moment begint de jeep een heel klein beetje te slingeren. Ik zat achterin en keek beangstigend naar de aanhanger gevuld met apparatuur.

steeds erger ging ook de aanhanger slingeren en op een begeven moment op de 2 linker wielen over schommelend naar de 2 rechter wielen.

Totdat op een gegeven moment de aanhangwagen echt omkiepte en de jeep mee om trok. Omdat de jeep ook omging trekte hij zich los van de aanhanger en rolde in de berm over de kop en lande op een zij.

Ik had tomtom aan staan om naar de plaats te rijden en we reden ongeveer tussen 50 / 60... onvoorspelbaar hoe dit kon gebeuren

Zie bijlage hoe die uitzag voor gister avond (de aanhanger lag er trouwens nu wel recht achter. Dit was gelijk na de aanschaf van de aanhanger)

post-2569-1287303590941_thumb.jpg

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag getest en gelukkig zijn boxen, versterkers, mengpaneel etc... nog heel.

DJ meubel is stuk maar dit valt in het niet bij de rest van apparatuur.

gelukkig dus toch nog een gelukje bij een ongeluk.

apparatuur kost inderdaad een hele hoop. Als je nagaat dat de hele aanhanger op een zij is terecht gekomen en de boxen 2 meter naar beneden op de andere boxen zijn gevallen is het echt een wonder dat nog alles werkt. Versterkers enzo zijn gelukkig niet zo hard gevallen... deze lagen aan de kant waar de aanhanger op terecht is gekomen. Daarna de aanhanger zelfs nog recht geduwd dus werd alles weer de andere kant op "gegooid"...

maarja, gelukkig is dat nog heel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En gelukkig weer geen gewonden. :yes:

Als ik zo de foto van de aanhanger zie, vind ik wel dat die erg achterover hangt.

Weet niet hoeveel gewicht er in de aanhanger ligt, maar dit kan wel eens de oorzaak zijn.

edit: lees net deze regel.

Zie bijlage hoe die uitzag voor gister avond (de aanhanger lag er trouwens nu wel recht achter. Dit was gelijk na de aanschaf van de aanhanger)

Hoeveel is het totaal gewicht wat je erachter hebt hangen?

bewerkt door EJG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Maurice,

Trekhaak was al verlaagd.

Zoals eerder gezegd lag de aanhangwagen er nu wel recht achter. Daar kan het dus niet aan gelegen hebben.

en de motorkap... even kijken wat de prijs van de andere motor kap is... Anders laat ik nog wat weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het gewicht teveel achterin hebt zitten, kan een aanhanger daardoor gaan slingeren. Misschien dat je de zware dingen achterin had staan?

Heb zelf ooit eens een halve m3 grind achter in de aanhanger vervoerd. (dat was makkelijker om het er weer uit te scheppen) Boven de 45 km begon hij al te kwispelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:wacko:erg zonde,ik heb het ook meegemaakt al kon ik de jeep nog maar net op de weg houden.ik kan het me helemaal voorstellen,ook dat je er goed ziek van bent.

maar de kogeldruk en de bandenspanning zijn erg belangrijk.

veel succes mvg.de steen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...