Spring naar bijdragen

jeep kopen en proefrit


Bouwhelm
 Share

Recommended Posts

Ik wil graag mijn ervaring delen met het kijken en proberen te kopen van een jeep tot nu toe.

(Ik ben op zoek naar een cherokee of grand cherokee tussen 92 en 96, maar dit even voor de beeldvorming.)

Een handelaar (het was wel in apeldoorn biggrin.gif ) had een leuke GC staan. Ik zei dat ik deze op internet had zien staan en of hij nog te koop was. Ja! Dat was ie. Hij was net een bordje aan het schrijven. Hij plaatst dat bordje achter het raam: prijs 1000 euro hoger dan op internet. Tsja..bla,bla,..korting, inruil. u weet het wel. Ik zeg die prijs op internet is het uitgangspunt !!

- Ik wil graag een proefrit maken!

- verkoper = Ja, doei, eerst onderhandelen over de prijs.

- ik, totaal verbaasd: huh? Ik ga eerst rijden en dan praten we.

- Nee, eerst een mooie prijs.

- Internet prijs is uitgangspunt voor een gesprek.

- verkoper..oke dan...

- ik: Het hoeft al niet meer, de groeten. (Auto had wat te hoge prijs gelet op de schade).

- 's avonds op internet: is de prijs snel met 1000 euro verhoogd, alleen op andere sites is ie dat nog steeds vergeten..wat een smiecht.

Volgende handelaar

Ik sta buiten te kijken naar een GC, beviel mij niet zo.

Verkoper komt naar mij toe, binnen staan er nog 2!

Ik sta binnen: verkoper meteen: 750 euro van de prijs af, een jaar garantie en alles wordt gerepareerd wat je opnoemt.

- IK: argwaan...hmmm..auto staat in een hoek, al 4 maanden te koop bij de handelaar.

- Mag ik een proefrit?

- verkoper: Ha, ja maar eerst een koopcontract tekeken, en als ie dan niet goed rijd, maken we alles in orde. Tijdens de proefrit, nadat je hem gekocht hebt, moet ie het gewoon doen.

Ik: Tsja, jij moet auto's verkopen niet ik: Eerst proefrit, dan praten!

Verkoper, Ja maar, dan moet ie auto helemaal naar buiten gereden worden...

IK: de groeten!

Merkdealer (niet jeep)

- Mag ik een proefrit?

- Ja, heb je een rijbewijs bij je?

- Kopie, gemaakt, veel plezier.

- Bij terugkomst noem ik de gebreken op.

- Verkoper: wordt naar gekeken.

BTW= ik heb hem nog niet gekocht :-)

Ik pieker er niet over om te praten met de verkoper over de prijs als ik niet eerst gereden heb.

Wat is jullie ervaring met handelaren of dealers? Is het tegenwoordig "hip" in autoland om moeilijk te doen over een proefritje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bouwhelm,

Nee dat is niet nieuw maar wel standaard bij handelaren waar je GEEN auto wilt kopen. In sommige regio's is dit erger dan andere.

Ik heb 5 jaar geleden dit ook gehad in de regio waalwijk met de bekende auto "schuren". geen nummerborden op de auto's, zeggen dat de binnencirkulatie een semiautomatische airco is sad.gifsad.gif en nog meer van die domme dingen.

En idd eerst het koopcontract tekenen, dan afspraak maken om proef te rijden en als ie dan niet goed is wordt het ongedaan gemaakt, JAAA DOOOEEEEGGGGGG

Meteen weglopen is het beste wat je dan kunt doen, nog niet eens een gesprek mee beginnen met die schooi........

Succes met de aankoop, check wel de dingen die ze zouden doen aan de auto, daar sjoemelen ook de dealers mee !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben zelf eerst naar dealer gegaan in zwolle.

gewoon op de poelekwak ohmy.gif (zal wel geen abn wezen laugh.gif )

kom binnen daar.......koffie? ja lekker

wat ouwehoeren met verkoper...

en vraag 'm naar een GC uit 94 tot 96 en wa kost da?

poe zegt die eerst maar eens buiten kijken...

ze hadden er maar 1 en die was al verkocht.

na nog wat praten komt die met een adres van een klant van hun die z'n GC 4.0 uit 96

wou inruilen bij hun voor wat kleiners..

maar die klant vond dat die te weinig terug kreeg 4750,- euro

die mensen heb ik toen maar gebeld en ze vroegen 9000,-

was niet echt mee te praten.....dus maar weer verder

kom ik in elburg terecht

een kleine garage

via internet....eerst gebelt...afspraak gemaakt voor proefrit..

uurtje gereden...

wat ouwehoeren over prijs....garantie en dingen wat moest gebeuren..

deal gesloten.

hij had meerdere GC's staan voor goede prijs...

alleen hij zal nu wel wat duurder worden want hij moet nog ut 1 en ander repareren nu bij mij wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjsa, ik was al gewaarschuwd voor de autoschuren, maar ik dacht met een aankoopkeuring en ontbindende voorwaarde in het koopcontract, wel veilig genoeg te kopen, maar het gedrag van die handelaren..pfff..(niet alles over een kam scheren, maar het stereotyp beeld wordt wel bevestigd).

De mankementen die gemaakt moeten worden, zal ik zeker goed controleren!

Off-topic mode:

Maar ff wat anders : Kan de naam en adres van die garage in Elburg even via private message naar mij toe gemaild worden? Of via e-mail = edit = mail delete ivm spam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bij twee andere handelaren geweest : Uiterst vriendelijk en service gericht. Hier heeft u de sleutel, ga maar lekker rijden. En ik had nog niet eens gevraagd om een proefrit!

Het kan dus wel.

Ik heb een autohandelaar gevraagd of het modern was om eerst te praten over de prijs.

Hij vertelde dat hij dat ook wel eens deed als ie een bloedsnelle wagen had staan en het vermoeden had dat de proefrijder alleen maar voor de leuk kwam rijden...maar voor een jeep? Nuh...

Kennelijk geen jeep-rijder tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...