Spring naar bijdragen

accu of electrisch probleem?


Recommended Posts

Onlangs een Jeep uit '85 gekocht en vanavond zou ik bij Boris wat onderdelen gaan ophalen. De kar start echter niet meer - niets reageert meer, wat er volgens mij op duidt dat de accu helemaal leeg is. Vier dagen geleden werkte alles nog prima en nee, ik heb de lichten niet aan laten staan.

Het lijkt me best aannemelijk dat de accu oud is en vervangen moet worden. Alleen vraag ik me af waarom hij nu opeens na 4 dagen stilstaan er zo volledig mee ophoudt. Kennelijk lekt er ergens stroom, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Alle elektrische zaken (zoals licht, radio, ramen en zelfs de uitschuifbare antenne) werkten tot afgelopen weekend naar behoren.

Ook maak ik me zorgen of de accu wel oplaadt tijdens het rijden. Is de dynamo een berucht probleem bij een Cherokee?

Komend weekend ga ik met een vriend het een en ander doormeten en uitproberen. Iemand nog een tip voor me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ofwel is het een rotte accu, ofwel heb je een stroomlek...

als je stroomlekken wil meten, moet je alle zekeringen eruit trekken en dan een ampèremeter tussen de accu en de + pool steken.

één voor één de zekeringen terugzetten en kijken hoeveel de lekstroom is.

een lekstroom van 150 tot 300 milli ampère voor een Jeep met alarm en CV is normaal.

van zodra je naar een halve ampère gaat, heb je een accu leegzuiger.

grote verdachten zijn radio/versterker, binnenverlichting, rotte leidingen en trekhaak.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...