Keessie Geplaatst June 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2010 (bewerkt) Hallo allemaal, Een vraagje: Als ik de luchtstroom van de kachel wil veranderen en draai aan de knop dan gebeurd er niks. Ik krijg alleen maar lucht op de voorruit. De luchtkleppen reageren dus niet meer. Kan het zijn dat de draaiknop stuk is? Of is er nog iets dat ikzelf kan controleren? De airco doet het gewoon evenals de temperatuurknop, de automatische "piloot" werkt gewoon, alleen kan ik niet de luchtstroom veranderen naar de middenopeningen of de voeten. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.... Het is een WJ, 4.0 uit '99, met automatische airco (of climate control) Edit: nu lees ik dat de meeste werken op vacuum, is dat bij deze ook het geval??? Dus met elektronisch klimaatsysteem? June 25, 2010 bewerkt door Keessie uitbreiding... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2010 Typisch blend-door probleem. Is een hele klus om het te fixen. Ik heb er een how-to van geplaatst op het forum. hieronder heb je de link naar het reparatie artikel: http://www.jgcparts.com/JeepHeaterInstallation.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst June 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2010 Bedankt Frans, Ik ga je artikel doorlezen en het proberen te maken.... Ik hou je op de hoogte:whistle: Grtzz, Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Ik heb de drivemotor uitgebouwd en gekeken wat ie doet. Hij draait wel, de kleppen in het kachelhuis werken ook. Maar ik kan nog steeds niet de luchtstroom van het voorraam naar het midden of de voeten verplaatsen. Ik had ook het idee dat deze kleppen er niks mee te maken hebben om de luchtstroom te veranderen?? Ik ga maar eens de kachelbediening loshalen en even kijken of daar iets valt te zien. Mocht iemand nog een idee hebben, hoor ik dat graag. Grtzz Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 er zitten toch ook nog andere kleppen in dan die van het kachelhuis ? Zie je op de tekening geen kleppen zitten die de luchtstroom regelen ? misschien zitten die vast ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Ik heb de andere kant van het dashboard maar eens weggehaald, had ik eerder moeten doen:whistle: Daar zit nl. de bediening van de luchtstroomkleppen. Die kleppen zitten los, dwz alles kan bewegen. Ik heb de stappenmotor eruit geschroefd en aan de kachelklep bedrading gehangen, die zou dan hetzelfde moeten doen als die stappenmotor... Niet dus:no: Ik heb dus het vermoeden dat de stappenmotor kapot is, dus ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe... Als iemand nog zo'n motortje heeft in de buurt van Purmerend, laat je even horen dan:yes: Wordt vervolgt Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst July 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 zijn de kachel kleppen nog goed? deze gaan vaak defect de motor draait dan door en de klep blijft stilstaan zie deze site over dit probleem. http://http://www.wjjeeps.com/hvac_sub_assembly.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2010 Kleppen zijn prima. De motor draait niet, ik denk dat dat het probleem is. Morgen eens kijken of ik een andere motor kan bemachtigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2010 Hallo mensen, Ik heb nu een nieuwe stappenmotor voor de luchtstroomkleppen, nu draait het wel weer. Moet deze nog gekalibreerd worden? Zoja, kan ik dat zelf, en hoe? Of moet ie bij de stealer aan de computer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2010 Opgelost! Contact een tijdje uit, fouten wissen en het systeem doet waarschijnlijk een zelftest, waardoor alles weer werkt zoals het hoort. Groeten, Kees:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2010 Hoi Kees, Als ik het goed begrijp, was het dus een probleem met de blend doors, maar niet omdat ze gebroken waren, maar omdat de motor ze niet meer deed open/dicht gaan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2010 Hey Frans, Ik weet niet wat jij met Blend doors bedoeld, maar de stappenmotor van het gedeelte dat de luchtstroomkleppen bediend was defect. Ik kon dus de luchtstroom niet meer veranderen van het raam naar de voeten en alles wat daar tussen zit. De kleppen waren gewoon goed en werkte als je ze met de hand bediende. De beschrijving die je als eerste gaf, regelt alleen warm/koud, dat werkte gewoon, die zit ook rechts op het kachelhuis. De drivemotor die stuk was zit links op het kachelhuis, dat was ook een iets meer kl*te klusje.... Maar goed alles werkt weer zoals het hoort:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst July 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2010 Moet hiervoor het hele dash board gesloopt worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst July 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2010 Nee, alleen het deel onder het stuur moet even weg, paar schroefjes. Dan zie je de motor zo zitten, met het stangenstelsel. Dat zit dan tegen het middenconsole aan op het kachelhuis. Het is wel een k*tklusje om die motor eruit te schroeven, ik heb een vuistje (korte schroevendraaier) in moeten korten om erbij te komen, er zit nog een deel aluminium van het dashboard in de weg.... Maar het is wel te doen hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheoSn Geplaatst October 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2010 misschien een zeer onnozele vraag maar, als er 2 blend doors zijn (een voor stuurkant en een voor de passagierskant) dan zouden er toch ook twee aandrijfmotors moeten zijn? ik heb al heel wat afgespeurd maar kom telkens maar 1 motor tegen... Of is het soms dat altijd de the blend door van de stuurkant dicht moet, voordat de passagierskant gesloten kan worden? ik ben zeer benieuwd groet theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst October 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 Woef Theo, Je bezorgt ons weer wat extra huiswerk zie ik.... Dat is idd. weer een mysterie om op te lossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst October 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2010 misschien een zeer onnozele vraag maar, als er 2 blend doors zijn (een voor stuurkant en een voor de passagierskant) dan zouden er toch ook twee aandrijfmotors moeten zijn? ik heb al heel wat afgespeurd maar kom telkens maar 1 motor tegen...Of is het soms dat altijd de the blend door van de stuurkant dicht moet, voordat de passagierskant gesloten kan worden? ik ben zeer benieuwd groet theo Ik ben ook wel benieuwd... Ik kwam ook maar één motor tegen aan iedere kant, 1 voor de warmte verstelling en 1 voor de luchtstroom verandering. Bij mij werkte het weer goed na vervangen van de servomotor voor de luchtstroom, dus ik was weer blij:D In Spanje smolt de stekker van de weerstand voor de blowermotor, dus moest ik weer even knutselen om toch weer een beetje koele lucht in de auto te krijgen.... Mocht iemand zo'n weerstandskastje hebben liggen, laat even weten?? Dat kastje zit onder het dashboard aan de passagierskant, ik heb Climate Controle, dus geen handmatige airco. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.