Spring naar bijdragen

probleem verwarming wj 2002


Recommended Posts

:no:ik denk ergens onder het dachbord.

ik weet niet presies hoe het zit bij jou auto.

maar ik zou onder het dachbord zoeken:yes:

misschien vind ik iets achter het assebak.. :s heb die stuk eruit gehaald een week geleden misschien is losgetrokken ofzo :s zal terug posten als ik iets vind :lol:

bewerkt door hyeclass
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien vind ik iets achter het assebak.. :s heb die stuk eruit gehaald een week geleden misschien is losgetrokken ofzo :s zal terug posten als ik iets vind :lol:

niks te zien achter het assenbak... :s en achter het handschoenkastje is maar 1 motortje die blijkbaar werkt want ik zie het draaaien :s

heeft iemand een idee waar nog zo ene kan zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die link is blijkbaar verdwenen maar op wjjeeps.com staat ook iets over de reparatie... maar het hele dashboord moet eruit :s ik was eigenlijk stiekem aan het hopen dat het probleem niet te diep zou zitten.... gelukkig is het zomer aan het worden

http://www.wjjeeps.com/hvac_sub_install.htm

en zo zien die blend doors eruit ...

http://www.wjjeeps.com/hvac_sub_install.htm

maar ik had ook gelezen dat het kan helpen om het motortje die ik had gezien achter het handschoenkastje er af te en wat er achter zit manueel te proberen draaien ofzo :s ga dat mogen eens proberen... zal het hier posten :s als dit echt een ziektje is van de WJ zal het wel nuttig moeten zijn voor anderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat die link is verdwenen.

Er stond nochtans goed uitgelegd hoe je de blend doors kon repareren zonder je ganse dashboard te demonteren.

In feite kwam het hier op neer:

je moest het handschoenenkastje demonteren en dan kun je daarachter de unit zien zitten met de blend doors en de motor. Dan zaagden ze een vierkant uit die plastic unit om de blenddoors van daaruit te vervangen.

Voorkomende fout is dus dat de plastic blenddoors te ver opendraaien waardoor ze voorbij de stelnok schieten en daardoor niet meer terugkunnen naar de originele stand.

Moet te fixen zijn, maar is wel een rukkarweitje...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer dat die link is verdwenen.

Er stond nochtans goed uitgelegd hoe je de blend doors kon repareren zonder je ganse dashboard te demonteren.

In feite kwam het hier op neer:

je moest het handschoenenkastje demonteren en dan kun je daarachter de unit zien zitten met de blend doors en de motor. Dan zaagden ze een vierkant uit die plastic unit om de blenddoors van daaruit te vervangen.

Voorkomende fout is dus dat de plastic blenddoors te ver opendraaien waardoor ze voorbij de stelnok schieten en daardoor niet meer terugkunnen naar de originele stand.

Moet te fixen zijn, maar is wel een rukkarweitje...:yes:

Goed nieuws!!

link gevonden =)

blijkbaar zelfde als van jou wss hebbe, ze die forum verandert ofzo waardoor die topic id niet meer klopt

http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=448208

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo !

Deze link toont dus duidelijk wat er aan de hand kan zijn met die blend doors. De blend door motor draait de plastic asjes gewoon aan diggelen waardoor de blend door er morsdood bij ligt...

Door de reparatie uit te voeren zoals beschreven in de link, spaar je heel veel werk uit. Je moet enkel wat snijden en zagen, maar het is dus te doen.

Enige dat je nog nodig hebt is dus zo'n nieuwe blend doors... maar ik weet niet waar we die hier in Belgie of Nederland apart kunnen verkrijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zag dat jullie ook problemen hadden met de blend doors, ik heb bij mij de reparatie iets anders uitgevoerd, maar het komt eigelijk op hetzelfde neer. Bij mij heb ik wel de dash verwijderd, en aan de bovenzijde een stuk plastic verwijderd en kon zo e.e.a repareren, doordat de motor een de motor zijde kapot was moest ik eigelijk ook de unit (HAVC) verwijderen maar zag dat niet zitten omdat dan de aircounit en kachelunit leeg moeten en geeft nogal een zooi. dus heb ik met een zaag de blenddoormotor aan de motor zijde verwijderd en de twee blenddoors gekoppeld met een ijzerstaafje (las electrode) en tyraps.

nu werkt de verwarming dus alleen met de temperatuurregelaar van de bestuurder. en dat werkt prima:B

succes :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Loek !

Je krijgt van mijn 10/10 voor creativiteit. Ik heb trouwens nooit veel geloofd in die aparte temperatuurregeling. Trouwens in een ruimte van amper 2m² is na een uurtje de lucht toch lekker vermengd. Zie trouwens niet in dat aan de ene kant iemand 25° zou instellen en aan de andere kant iemand 16°... In de winter zet ik dat samen met mijn vrouw toch volle bak, en in de zomer als het echt snikheet is, dan mag de airco op frigostand...

PVC heeft natuurlijk de eigenschap broos te worden, en na een paar jaar kan er wel iets afkraken, maar dat heb je fijn gefixt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://heatertreater.net/

ze verkopen die blend doors en andere materiaal om die probleem te verhelpen....

was van plan die te bestellen maar ga eerst eens langs bij de dealer kijke of ze die hebben...

edit///

heb nu dit gevonden

http://www.jgcparts.com/

goedkoper/beter en gratis levering.... hopelijk geen scam...

op heatertreater.net staan wel leuke video's en handige foto's....

bewerkt door hyeclass
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het mij vraag is 150 dollar ook nog te veel...

Maak gewoon die blend doors zelf: met een stuk PVC kun je makkelijk die blend doors namaken. Achteraf ze bekleden met een laagje isolatiefolie of zo en dan aan de scharnierkant iets fabriceren om ze op het asje te doen draaien...

Ben je er met een paar cent vanaf...:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad, ik heb trouwens de blenddoors gehouden, en ze met een electrode gekoppeld, moet je wel even erg houden in de plaat tussen de kleppen hierin moet even een ruimte gemaakt worden zodat de kleppen geheel zakken.al met al heb ik hier niets voor gekocht.

Bij mij is nu wel de motor kapot,:wub: (reageerd niet meer op de temperatuur regelaar) doet het vervolgens wel als ik deze rechtstreeks op de accu test maar wordt niet aangestuurd door de temp regelaar, denk dat ik maar een nieuwe motor koop:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...