Spring naar bijdragen

transmission mount


Recommended Posts

Laatste tijd hoor de "Angry Sparrows" onder me auto vandaan komen.

eerst dacht ik dat het mijn voorste aandrijfas was maar blijkt nu mijn Transmission mount te zijn.

als ik onder de auto lig en tegen de zeikant van de aandrijf as duw, zie je de transmission mount zijdelings bewegen... toch minimaal halve centimeter.

Is dit normaal? of is er iets gescheurd.

Verder is een nieuwe niet zo heel duur, dus is het de moeite waard om te wachten met een nieuwe er onder zetten?

<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Is geen slecht idee om als je achter ook een CN aandrijf as heb om die er uit tehalen en dan een stukkie in voorwiel aandrijving te rijden als het geluid weg is weet je wat je doen moet. Zelfde geld voor de voor aandrijf as, as er uit geluid weg problem found. De transmissie mount zelf maak normaal gesproken geen geluid, als het rubber gebroken is zou je de versnellings pook onder het rijden veel zien bewegen. Je kan ook de vier moeren los nemen onder de skidplate en de transmissie op kriken dan kan de rubber mount beter bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het rubber gebroken is zou je de versnellings pook onder het rijden veel zien bewegen.

Klopt, heb ik afgelopen weekend in Hoek v Holland bij mijn Wrangler ook geconstateerd; bij mij ligt heel de transmission mount los; de bak ligt los op de skidplate en de rechter motor steun is ook gaan hemelen.

Ik heb maar 3 steunen waaraan de motor+bak aan het chassis vastzitten...nu nog maar 1 dus :unsure:

Voorkom dus erger; als die steun los is direct vervangen :yes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het geluid komt 100% onder de skidplate vandaan.

Nu heb ik gelezen dat mijn tussenbak NP241 na 80.000 km wel beetje op is kwa lagers en keeringen.

Ik zit nu op 81.000 km.

Dus hij moet er zoiezo een keer onderuit.

Is hiervoor een volledig pakket voor te krijgen? of moet je alles los bestellen?

Zelf kan ik geen versnellings pook zien bewegen omdat ik een Automaat heb. (42rle)

alleen tussenbak pook kan ik zien bewegen maar daar zit geen beweging in.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel haal de achter aandrij as er uit en doe hem in zijn versnelling met de motor aan en luister voor geluid. Kan zijn dat de ketting in de tussen bak te lang is geworden en in het aluminium huis loopt te klapperen.

Lijkt me sterk dat de ketting al uit gerekt is, maar is mogelijk. kun je eigelijk wel zien ook, een voor wiel van de grond dan de automaat in park en de tussenbak in 4 hi en dan de voor aandrijf as draaien. Geeft je een idee hoeveel speling de ketting heeft

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...