Spring naar bijdragen

ombouw van 4.2 naar 4L + Bak + assen


jeebyj
 Share

Recommended Posts

Heb zelf een zwarte wrangler yj van 1987 met 4.2 carb met een hangeschakelde 5 versnellingsbak (peugeotbak)

Nou is de bak voor de 2de keerde in mekaar gelopen. en de motor heeft ook carter druk.

Nu heb ik een Rode wrangler gekocht met flinke schade van 1992 met 4L injectie met handgeschakelde 5 bak.

De bedoeling is om de assen motor versnellingsbak over te zetten op de zwarte wrangler.

Me vraag is past de tussenbak van de zwarte wrangler (peugeotbak) achte de nieuwe type versnellingsbak van de rode wrangler (door schade is deze in 2 gebroken)

Tegen het voorfront in de motor ruimte zitten bij alle 2 een groote zwarte stekker ziet zelfde er uit( van bedraading). maar kan je die gewoon aansluiten of toch beter alle bedraading van het dashbord binnen in de auto ook overzetten?

andere tips ook welkome

body van zwarte wrangler is er al af aankomende weekend de assen er af en dan volgende week mischien chassie en assen netjes zwart spuiten

alvast bedankt jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid:

Wat is nu kapot, de tussenbak of de versnellingsbak?

Me vraag is past de tussenbak van de zwarte wrangler (peugeotbak) achte de nieuwe type versnellingsbak van de rode wrangler (door schade is deze in 2 gebroken)

De tussenbak is namelijk geen peugeotbak maar een NP231 OF NV207.

Dat zul je eerst even moeten bekijken (typeplaatje).

Dikke kans dat beide niet gaat passen ivm de uitgaande as vd versnellingsbak!!

Die heeft namelijk een ander aantal splines dan beide tussenbakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel de hangeschakelde 5 bak van die zwarte is een peugeot bak die van de rode schade auto is een zo nieuwe type bak

zal morgen is kijken wat op het type plaatje staat van de tussenbak.

Waarom moet de stuurkolom overgezet worden?

alvast bedankt jim

bewerkt door jeebyj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuurkolom hoeft niet,maar is wel handy.

Nu heb je geen stuurbekrachtiging vermoed ik en die van '92 heeft dat wel!

Denk zeker aan je benzinetank!! In de '92 er zit namelijk een elektronische pomp IN de tank en jouw '87er heeft een mechanische aan het motorblok!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel de hangeschakelde 5 bak van die zwarte is een peugeot bak die van de rode schade auto is een zo nieuwe type bak

zal morgen is kijken wat op het type plaatje staat van de tussenbak.

Waarom moet de stuurkolom overgezet worden?

alvast bedankt jim

Bij mij was de elektronika toch net even anders , heb daarom alles maar overgezet. daarna sleutel omdraaien en lopen.

Gr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...