Spring naar bijdragen

1979 Cherokee Chief


Pullie
 Share

Recommended Posts

afgelopen weken weer het een en ander gedaan:

voorkant in de verf gezet maar nog geen foto's van.

Begonnen met de uitlaat, RVS 304 eerste deel is 60mm diameter. hopelijk komen volgende week de Magnaflow demper en Magnaflow kat allebei van RVS binnen, moest toch vanuit niks beginnen en dan is RVS niet eens heel veel duurder dan gewoon staal:

Foto-SQE77VFY.jpg

Foto-HB3FNBMG.jpg

Als de uitlaat klaar is wordt ie gebeitst om de lassen te beschermen en iets mooier te maken.

Ook kwam gisteren eindelijk de D300 adapter binnen. zat er al op te wachten omdat ik hem nodig had de achteras uit te lijnen.

Foto-UFVCLBJP.jpg

Foto-KYTTUQ6S.jpg

Dus ook maar een set spring perches gemaakt van 60x60x6mm koken met drie gaten om de wielbasis met stappen van 2cm te kunnen wijzigen (2 cm korter of 2 cm langer) en vandaag eerst de schroefveer steunen van de H233B afgeslepen en de perches erop gehecht, hopelijk morgen verder aflassen en de as schoonmaken

Foto-X86EXSZN.jpg

paar weken terug ging een van de bedrijfs pick-ups eruit (lease contract afgelopen) dus mocht ik hem strippen van de niet originele onderdelen. dus uiteindelijk voor niks een Warn M8000 met lierplaat gescoord alleen nog een beetje opknappen.

Foto-WLHLEV3N.jpg

ook een ophangbak/beschermplaat voor de Grand cherokee tank gemaakt:

Foto-XJLKZ4SP.jpg

Hangt vast op 8 stuks M12 bouten, lijkt me genoeg.

Ook de rest van het frame een nieuw kleurtje gegeven:

Foto-XGDVTNHF.jpg

hopelijk komende weken het chassis / uitlaat / achteras / tank afmaken en dan kan de body er weer op B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

afgelopen tijd de uitlaat in orde gemaakt:

Foto-M4X4XIT6-1.jpg

ook de tank gemonteerd, brandstofleiding gelegd en de schokbrekers gemonteerd.

Foto-EAZXWDEZ.jpg

trekhaak en veerschommelsteunen aangepast voor de uitlaten, als de body en bumpers er weer op zitten komen er nog eindstukken op.

Foto-XGNYEDEB.jpg

Foto-BXH63MOM.jpg

Foto-JFHYG6K8.jpg

past allemaal net langs de tank, heb de laatste meter vast tegen het chassis moeten zetten omdat ik anders bang ben dat het gaat rammelen, de rest van de uitlaat hangt wel aan rubbers.

chassis net buiten gezet. komende tijd de firewall netjes maken en dan het chassis er weer onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk Pullie !

(zou je geen rubber tussen frame en uitlaat maken ivm uitzetten van de uitlaat?)

alleen het laatste stukje zit vast, de andere 4 meter zit in rubbers met onder meer een flexibel deel en een aantal bochten, maar als het mis gaat gaan we wat anders verzinnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik vroeg het me af.

Omdat ik dit zelf ook zo in gedachten had ,maar bij EPS wilden ze daar toen niet aan ivm uitzetten van het RVS.

We moeten maar eens wat afspreken,kom ik even lekker ouwe hoeren en loeren hoe ver je al bent!

geen probleem, je weet me wel te vinden en te bereiken.

Vorig weekend nog een en ander gedaan:

Schutbord in de verf gezet, chassis en body weer aan elkaar gezet en alvast de hoofdremcilinder en het stuurhuis terug gemonteerd.

paar foto's:

Foto-LYS6RAYR.jpg

Foto-UATLZ7NH.jpg

Foto-36T3DM4S.jpg

Foto-6SS4YMLB.jpg

hopelijk komende tijd weer wat onderdelen monteren en ruimte in de garage maken voor wat nieuwe projectjes en spullen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Afgelopen dagen toch een paar avondjes in de garage mogen doorbrengen ;)

Heb de twin stick shifters gemonteerd en aangepast en weer gemonteerd en weer aangepast en dat een avondje lang totdat ik tevreden was met de locatie van de poken.

Foto-OVFMZXOW.jpg

Toen een ander probleem begonnen aan te pakken. Omdat de donor motor OBDII is die met de klokken e.d. communiceerd leek het me makkelijker om de tellers uit de grand weer te gebruiken. had eerst gehoopt het met klokken uit een 1991 YJ te kunnen maar helaas.

Probleem is alleen dat de klokkenbak van de donor GC een heel stuk groter is dan de originele. Had geen zin om de klokken en firewall en rempedaal/stuur beugels te moeten verbouwen dus maar voor de kortste klap gekozen en de lay-ou van het dashboard iets gewijzigd.

Oude situatie: (foto geleend van een gelijkwaardige auto)

jeep17.jpg

Foto-FCE4LYTS.jpg

Foto-G4YOQGGP-1.jpg

nieuwe situatie, heb het dashboardkastje aangepast zodat de tellers erachter passen en de radio en klok worden verplaatst. in de oude klokkenbak komen straks de extra meters voor de olie temp, transmissie temp en een klok. de 27MC en ook komt daar de navigatie/achteruitrij camera. (als het allemaal past)

Aan de achterkant ben ik begonnen met de reservewieldrager en de steun voor de rest van de spullen (hi-lift, CB antenne en misschien de jerrycan)

heb besloten om niet alles aan een scharnier te maken maar 2 losse delen die allebei op een andere kant zitten, dit zodat de boel niet 2 meter naar achteren steekt als hij open moet.

paar foto's:

Foto-R338OYPA.jpg

de onderste balk is 50x50x5mm de scharnieren zijn 316RVS 3/4 pijp en 1" pijp die passend zijn gemaakt.

nog wat details:

Foto-LKJFZNOG.jpg

Foto-UM8UKMS8.jpg

Foto-LJOJSJYO.jpg

Foto-IGTJSUPS-1.jpg

moet nog wel een en ander aan gebeuren maar ben al best tevreden over de huidige opstelling.

Lijkt een beetjke dat ik van hak op de tak werk maar dat ligt meer aan de tijd die soms nodig is voor research en het binnenkrijgen en financieren van onderdelen. vandaar dat ik niet het ene af kan maken en dan aan het andere beginnen.

maar gelukkig moet er nog genoeg gebeuren :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...