ottje Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 Hallo, Weet iemand hoe ik het stationair toerental van mijn GC Wj kan afstellen? Hij loopt nu als deze warm is 700 toeren volgens mij kan dat wel wat lager, alleen waar kan ik dat ergens afstellen? De reden dat ik het naar beneden wil hebben is dat als ik de rem loslaat deze wat rustiger wegrijd. groeten het is een 4.7 v8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 ik vind 700 toeren per minuut wel mooi eigelijk, ik weet niet hoe de meeste daar over denken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 De 4.0 WJ draait 650 stationair De 4.7 WJ iets meer. Dit wordt geregeld door de Power Control Module en kun je zelf niet aanpassen. Als je er gaat aan prutsen en het stationair toerental verlagen, dan gaat ie beginnen stampen. Het kruipen in 'D' is normaal, dat heb je bij iedere automaat. Verlaag je het toerental stationair heb je kans dat ie ook stilvalt bij het stoppen. Beter gerust laten denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ottje Geplaatst March 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 ik hoorde van iemand dat 400 toeren standaard was, dat leek me al een beetje laag. We laten hem dan maar voor wat het is denk ik. Klopt het dat bij die automaten de auto heel weinig afremt op de motor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 650-700 tpm is heel normaal. Bij koud weer en koude start evt wat hoger. Verder duwt die 1850kg aardig door als je uitrolt en omdat de automaat niet terug maar opschakelt, helpt dat ook al niet. Dus tijdig van het gas richting kruispunt en rotonde en evt tikkie terug naar z'n 2 en afremmen op de motor..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2010 ik hoorde van iemand dat 400 toeren standaard was, dat leek me al een beetje laag. Dat zou idd. heel laag zijn. In dat geval zou hij al lelijk staan stampen en zal het vertrekken uit 'D' niet zo soepel verlopen. Hou je maar op 600-700 RPM dat is fabriek-af. Als je zou merken dat het toch niet echt goed gaat met je idle speed, dan is het misschien eens nodig de volgende 2 componenten te checken en te reiningen: TPS (Throttle Position Sensor) of IAC (Idle Air Control) motor. Maar als het stabiel blijft zou ik het oeroude principe hanteren: "If it ain't broke, don't fix it " Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.