Spring naar bijdragen

knakken/gekraak


Recommended Posts

Hallo Jeepers, ik heb het volgende probleem wat ik al enige tijd heb en het niet kan vinden en dat is het volgende:

Wanneer ik de bocht omga of mijn oprit opdraai naar de rechterkant dan hoor ik een hevig geknak totdat ik mijn stuur weer rechter doe.

Het is niet altijd als ik de bocht omga,maar wel als ik mijn oprit opdraai.

Wie kent dit probleem?

Ik ben heel benieuwd en naturlijk naar de oplossing.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Jeep gc remie, ik ben zeer benieuwd of het dan over is bij je.

Ik heb nieuwe vloeistof gehaald voor mijn tussenbak, maar helaas draaide ik daar vanmiddag een inbusbout van kapot, is nu dus rond gaat geworden.

Moet er maar een bout op lassen en dan kijken of deze los gaat.

Ik meldt mij dan wel weer als het daarmee is gelukt en/of opgelost.

Ik wacht op jou resultaat.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hoi brutus

vandaag maar eens begonen met mijn homekeneeten.

altans 1 kant al vast.

de kant waar ik dacht dat het vandaan kwam.

was rechts voor en ja hoor homekeneet vervangen en weg knaken.

nu de andere kant nog die knakt(nog)niet.

maar daar ga ik ook niet op wachten.

morgen is links aan de beurt.

en jij???

is het nog gelukt met die bout??

en heeft het iets geholpen?

die nieuwe oli voor de tussen bak?

die nieuwe oli is overgins altijd goed.

maar als het knaken er dan nog is.

denk ik tog dat je een van de homekeneeten kapot hebt.

dat kun je uit proberen door met 2 man naar een ruime parkeer plaats te gaan.

en dan 1 man naast het wiel lopen met het goofd naar onder en luisteren.

en de ander rijd dan met de auto heel langzaam met het stuur scherp gedraaid voor uit eerst de ene en dan de andere kant luisteren.

daar waar je hem dan het hardst hoord dat is dan de boos doener.

suc6

groet

remie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi brutus

vandaag maar eens begonen met mijn homekeneeten.

altans 1 kant al vast.

de kant waar ik dacht dat het vandaan kwam.

was rechts voor en ja hoor homekeneet vervangen en weg knaken.

nu de andere kant nog die knakt(nog)niet.

maar daar ga ik ook niet op wachten.

morgen is links aan de beurt.

en jij???

is het nog gelukt met die bout??

en heeft het iets geholpen?

die nieuwe oli voor de tussen bak?

die nieuwe oli is overgins altijd goed.

maar als het knaken er dan nog is.

denk ik tog dat je een van de homekeneeten kapot hebt.

dat kun je uit proberen door met 2 man naar een ruime parkeer plaats te gaan.

en dan 1 man naast het wiel lopen met het goofd naar onder en luisteren.

en de ander rijd dan met de auto heel langzaam met het stuur scherp gedraaid voor uit eerst de ene en dan de andere kant luisteren.

daar waar je hem dan het hardst hoord dat is dan de boos doener.

suc6

groet

remie

Hallo Remie,

Ja het is gelukt met de bout.

Bout erop gelast door een vriend van mij, want lassen kan ik niet.

Bout los gehaald en er kwam ongeveer nog 30 cc olie uit, dus dat was erg trickie he.

Ik heb nog geen scherpe bochten gemaakt, dus dat laat nog even op zich wachten,maar dat post ik dan tzt.

Toppie dat jij ook wat hebt gevonden en nu maar hopen dat onze voorlopige problemen opgelost zijn en we kunnen weer op het volgende wachten denk ik zo maar.

Heb je er ook een foto van waar je mee bezig bent, want dan is dat het volgende wel denk ik wat ik ga anpakken.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey brutus.

nee ik heb er geen foto's van.

maar het is egt niet moeilijk hoor.

als je er aan begint zie je vanzelf hoe het moet.

wiel er af.

remklauw er af.

remschyf er af.

dan zie je aan de achter kant 3 bouten zitten bij mij waren ze engelse maat 1/2.

die moeten los maar eerst voor je ook maar iets los maakt.

moet je de grote moer die met een splitpen geborgd zit los maaken.

kan je het beste als aler eerste doen nog voor je het wiel er af haald.

even het miden dopje van je wiel verwijderen dan zie je hem zitten.

het is een 36er.

als die moer los is krik je m op en verwijder je t wiel dan de remklauw en de schyf.

dan de 3 aan de achterkant van je wiel lagerhub.

als je die er uit hebt voor zichtig maar tog flink tiken op het gedeelte waar je de bouten uit draait maar dat zie je wel spreekt voorzig.

en als ie dan los komt trek je het met steekas en al zo er af.

de 36er er af en dan heb je de steekas met homekeneet in je handen.

dan zoek je er een berg poets doeken bij.

want dan ga je de homekeneet rubber verwijderen ik heb hem er gewoon af gesneden want het beste is om homekeneet en rubber te vernieuwen(het is nu tog los).

dan word het vetig(vandaar de doeken).

de homekeneet tik je zo van de as af.

met een ijzeren staaf van zeg ma wat 20cm en de hamer.

de as in de bankschroef(ik had een workmade)met de homekeneet na beneden inspannen dan even tiken op de bineste ring van de homekeneet(denk aan je tenen)

bij mijn nieuwe homekeneeten ziten ook nieuwe borg ringetjes.

maar die zie je van zelf ziten op je as als de homekeneet er af is.

die ook vernieuwen(wip je er zo af met een schroevendraaiertje)

en ik zou ook even een pot homekeneten vet halen.

er zat wel al nieuw vet in mijn nieuwe homekeneten maar ik heb ook nog flink wat vet extra er bij gedaan.

en dan maar weer in elkaar zeten alles en klaar is brutus.

suc6

gr remie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hetzelfde probleem (2003 qaudra drive)

Gisteren de olie uit de tussenbak vervangen.

Alleen doet ie het bij mij soms ook op een rond punt aan +/- 15 k/m uur.

Wat kosten die homokineten?

(ik zat zelf aan de visco koppeling in de tussenbak te denken)

in mijn grand zitten er blijkbaar voor en achter vari lock lsd diff, mss heeft dit er ook iets mee te maken?

bewerkt door steven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hetzelfde probleem (2003 qaudra drive)

Gisteren de olie uit de tussenbak vervangen.

Alleen doet ie het bij mij soms ook op een rond punt aan +/- 15 k/m uur.

Wat kosten die homokineten?

(ik zat zelf aan de visco koppeling in de tussenbak te denken)

in mijn grand zitten er blijkbaar voor en achter vari lock lsd diff, mss heeft dit er ook iets mee te maken?

ik heb voor de homekeneten van mijn gc 4.0 6cill uit 1993.

179 euro perstuk betaald.

bij boris http://grandcherokeeparts.nl/grandcherokeepa/index.php?cattype=T&hoofdcategorie=home

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steven,

Visco kun je uitsluiten, deze zit niet in jouw bak. Inderdaad zit er bij de jongere WJ's zowel voor als achter een LSD in.

Ok, en is het de bedoeling dat die lsd´s geluidsloos werken?

Bij mij hoor/voel ik ze nl bij het inparkeren met wielen helemaal overgedraaid...

Straks nog eens de wielen afnemen, gok op lager die stuk is....

Auto heeft "nog maar" 105.000 km....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...