Spring naar bijdragen

batterijsleutel


djeff
 Share

Recommended Posts

heb vandaag mijn batterijsleutel geïnstalleerd, als de motor draait en ik draai de sleutel in de off-stand blijft de motor draaien, hij is aangesloten op de min-pool van de batterij?? is dit normaal?

yep. want je motor staat altijd in contact met aarde. alleen als de motor uit is. dan kun je hem niet starten als de schakelaar niet ingesteld is. maar je moet het aan de plus pool aansluiten dan heb je dat probleem niet meer.

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus is het normaal als de batterij afgekoppeld is dat hij blijft doordraaien? of is men alternator nr de haaien ? ben nt echt goed in de electrische boel,:unsure:

kunt daar nen truc mee uithalen, als hij draait kunde die batterij daar volledig uithalen en die motor blijft draaien...t'is als bij een tovenaar!!!

is niks mis met je alternator,die zorgt voor de elektriciteit als de motor draait. Om hem stil te leggen zul je de ontsteking moeten wegnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is nu de beste oplossing, de pluspool of de minpool, zit nml met een stroomverlies waar ik al een tijdje meezit, sleutel is even een tussenoplossing tot iemand me helpt het probleem te zoeken..

om het stroomverlies te vermijden de plus onderbreken, maar wel na dat je de motor stilgelegd hebt met het contact.

dus eerst stilleggen en dan de plus onderbreken.

Grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stroomverlies ondertussen gevonden, radio trok batterij leeg

ander prpbje: heb vandag kortsluitingske gemaakt denk ik,

als de motor draaide had ik 14v an de batterij, na kortsluiting nog maar 12,5v , voltmeter in auto geeft ook maar 12,v aan........auto heeft wel veel stationair gedraaid en veel gestart enzo.. zou mijn alternator nu om zeep zijn? of is mn batterij wat leeggetrokken....

kan ik de alterantor testen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...