rgavdhurk Geplaatst January 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2010 Hallo medejeepers, Ik heb een CJ5 van 1980 met een 4.2ltr blok erin. Nu hebben we van het weekend de carterpanpakkingen vervangen en de krukaskeerring. Dit om het lekken wat hij deed te stoppen....het was niet veel maar toch.... Nu heb ik m vanmorgen weer naar huis gereden vanuit t werk, nu kijk ik onder de auto en lekt ie nog harder dan voorheen:(....hoe kan dit??? Alles is volgens het Haynesboek weer gemonteerd en er zit overal meer dan voldoende vloeibare pakking tussen.... Kan het zijn dat het met de krukaslagers te maken heeft...? Zo ja, hoe kan hij nu dan harder lekken dan voorheen.....?? MVG uit Limburg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2010 Lekt ie wel aan de keerring .... ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2010 check ff of pcv valve klep nog open is. die zit op het inlaatspruitstuk gemonteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst January 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2010 keering er verkeerd om ingezet als je nu meer lekkage hebt als toen heb je toch wat verkeerd gedaan of keering of carterpakking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rgavdhurk Geplaatst January 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2010 Mischien is dat wel het geval..... Zal toch weer uitelkaar moeten dan....jammer genoeg.... In ieder geval iedereen bedankt voor de info.... Mzzls Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 Nieuwe keerring plaatsen moet je heel precies doen. Is het niet je carterpanpakking die lekt ? zijn nogal kl*te dingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 weet niet hoe het zit bij een 4.2 maar had het zelfde met een v8 pvc klep vol met slugd dus veel onderdruk denk eerder dat de pakkingen zijn gaan schuifen door wat je zelf aangeeft vloeibare pakkingen op kurk gaat niet goed lukken scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst January 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2010 als ik dit vervang gebruik ik orginele krukas keering (betere pasvorm) en een 1 delige carterpanpakking de motor en de pan goed zuiver maken je blok in smeren met seconde lijm de pakking ertegen aan schroeven even laten zitten op de hoeken wat in smeren met grijze dirko kit (geen siliconenkit) pan ertegenaan nacht laten drogen probleem opgelost tipje laat hem een nacht staan voor je begint zit je niet onder de olie suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst January 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 En Roy, Staat ie alweer op de brug? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rgavdhurk Geplaatst January 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2010 En Roy,Staat ie alweer op de brug? Nee, nog niet....moet ff kijken wanneer er plek is en wanneer ik zelf weer tijd heb.....wel zonde...had ook graag in t bos gezeten met die sneeuw nu..... mzzls... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.