Spring naar bijdragen

koelvloeistof waarschuwingslampje (niveau laag), kan dat kwaad? wj 2002 gr. cherokee


Recommended Posts

hallo,

ik heb sinds 3 maanden een jeep grand cherokee uit 2002. 2.7 CRD Diesel. welke helemaal perfect bevalt.

alleen het koelvloeistoflampje gaat zo nu en dan branden.

vaak na bijv. 1 km rijden. maar soms ook wel eens niet. ik maak veel korte ritten van 2-3km waarbij de motor amper echt opwarmd. uiteraard maak ik ook weleens lange ritten maar vooral van 2-3km.

het koelvloeistoflampje gaat af en toe dus branden, ik ga morgen checken of het niveau niet te laag staat. dat ten 1e. het kan ook een technische storing zijn daar ik weet dat de auto hiervoor gevoelig is.

--->maar hier mijn vraag, zolang de watertemp.meter niet warmer aanslaat dan normaal dan kan er toch ook geen schade of dergelijke aangericht worden (door een dus evt. te laag niveau van de koelvloeistof) .

dus dit zou betekenen dat ik de koelvloeistof pas hoef laten bijvullen als de watertemp. meter aanzienlijk hoger gaat aanslaan dan gebruikelijk. ik stel deze vraag omdat als ik voor iedere keer dat een vd waarschuwingslampjes gaan branden naar de garage zou gaan , dan zou de auto me erg veel geld kosten. maar dat heb ik tot heden nog niet gedaan. de auto is verder perfect, alleen lampjes gaan wel eens snel branden terwijl er niets aan de hand is.

groeten van een.. beginnende jeep rijder

bewerkt door sander_jeepiewj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vloeistof op peil houden is nooit verkeerd , ook niet voor ruitensproeiers evt

goed in de gatenn houden kan geen kwaad ,mocht het koelvloeistiof zijn duid dan toch op een lek ergens wss.

bij regelmatig gebruik van ruitensproeier is dit normaal

beter voorkomen dan genezen natuurlijk , jeep rijden is al duur zat :yes:

En niet alleeen een Jeep hoor:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

ik heb het niveau van de waterkoelvloeistof (niet de ruitensproeier-reservoir) gecontroleerd (bij het expansievat) en hij is gewoon helemaal vol.

dus dat het lampje met 'laag niveau' is gaan branden vd waterkoelvloeistof (+ in boordcomputer waarschuwing coolant low) kan dus geen kwaad zolang de motor niet warmer wordt dan normaal?

ik denk nl dat het gewoon een technisch storinkje is, zal niet de 1e keer zijn anders gaat soms zonder reden even het gloeilampje van de motor branden. en soms weer tijden niet. al met al alles werkt wel perfect verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...