Spring naar bijdragen

geen olie druk op stoters


kevinvdijssel
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

ik heb vandaag van iemand een goede tip gekregen hoe je op een simpele manier je oliedruk kunt verhogen. maar voordat ik het hier op het forum plaats. probeer ik het eerst met mijn eigen V8 uit. want ik dan het nu wel op het forum zetten. maar als jullie V8 straks in de soep loopt dan heb ik het gedaan snappie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 flesjes teflon erin doet vaak wonderen. Heb dit destijds bij mijn 2.5L Cherokee met bijna 3 ton op de teller gedaan en de motor leek wel nieuw. Geen getik meer, erg rustig lopen, meer power, reageerde directer op het gaspedaal.

bewerkt door B--E--N
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kevin,

Wat voor motor heb je? Ik heb net mijn 350 Buick laten reviseren en heb daarbij een oliepompset voor gekocht met een high-volume kit. Ik heb hem niet gemonteerd omdat ik op een forum in usa heb gelezen dat het ten koste gaat van de distributie, die krijgt veel meer te verduren.

René IJntema

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

geen olie op de rockers(tuimelaars) is natuurlijk het eind van je motor..

wat gebeurt er als je de motor rond laat gaan met de startmotor??

(uiteraard zonder aangesloten ontsteking) dan zou je naar een paar seconden 10-20 olie moeten hebben???

je kan de oliedruk iets opvoeren door dikkere olie te gebruiken (blijft lapmiddel ) of 2 shimmetjes onder de veer van de oliepomp. het beste is nog altijd een high volume oliepomp. en alleen als je een echte race pomp hebt (100 psi of hoger) kan je last hebben van voortijdige slijtage..

Maar een gewone high volume/high pressure pomp is geen probleem..

Synthetische troep moet je niet gebruiken gewoon goede olie!!

persoonlijk gebruik ik in al mijn auto's olie van bred penn racing 10w40

deze olie heeft nog een hoog zink gehalte die de motor geschermt..

verkrijgbaar bij 2 leveranciers in NL.

ps krijg je wel oliedruk op de meter??? onder de 20 psi bij 2500 rpm is het over= tijd voor revisie

groeten paul

86 wrangler

68 firebird 400 ci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...