willem Geplaatst January 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2004 een slecht remmende cj7 geinformeerd wat een nieuwe rembekrachtiger kost aahhh 220 ex btw en dan weet ik nog niet zeker of het daaraanligt wel op oude jaars middag moest k olie bollen bakken tussen de bollen zit enkele minuten dus dan moet je nog ff kunnen sleutelen ,niet? dus de rembekrachtiger uit elkaar gehaald,was hoogst waarschijnlijk toch al stuk ondertussen!! er was niks aan te zien een bijna nieuw ding van binnen,is vast geen 24 jaar oud het ringetje van de openings klep was wat afgesleten dus voorzien van een nieuwe voor de zekerheid alle dichtingen ingesmeerd met zuurvrije vaseline zodat ze zeker in beginsel goed afdichten het geheel weer inelkaar gedrukt(ging stuk makkelijker dan uit elkaar) de pakking tussen de hoofdremcilinder zag er slecht uit was stukgedrukt ik denk zelfs bij montage al alles ff in de zink gezet en maar weer gemonteerd nieuwjaars dag de remschijfen schoongemaakt met remreiniger en de blokken gekontroleer.was ok rem olie ververst ,bijrijdster bedankt voor de hulp! en een proefrit gemaakt remde beslist veel beter daarna nog wat vacuum lekkage´s opgelost bij het manifold(pcv klep etc) EGR klep verwijdert en afdekplaatje gemaakt na het starten hoorde ik een hoge fluit toon mmm de pakking tussen de carb lekte,kan je goed zoeken met een slangetje in je oor en met de andere kant zoeken pakking vervanger ertussen en klaar nu moest ik in ieder geval een hoog vacuum hebben klopte ,stationair was beter af te stellen en en hij/zij liep hoorbaar beter onsteking vroeger gezet (8°) ff rijden dan maar nog beter remmen dus he ik ben nu niet ontevreden over het remmen meer ik moet hem denk nog ff ontluchten maar kan de 33 ers bijna blokkeren(sta dan wel in een klap stil als ik hard trap) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst January 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2004 Nice work Willem. En "This thread is completely usefull with pics" ........ ookal zit er een complete useless pic tussen (Mav denkt dat er een "Thumb up" smiley bij moet komen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst January 4, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2004 Ja, ik heb een vraagje, bij die foto waar je de rembekrachtiger hebt gespoten in zink, daar die je die rubber zitten. Hoort deze zo uit te zien of niet? Bij die van men broer ziet die ook zo uit, dus effe vragen, anders kunnen we hem in ene weg vervangen. greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst January 4, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2004 nee hij hoort rond te zijn ik heb er vloeibare pakking (willems wondermiddel )tussen gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst January 24, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2004 vervolg van remmen project nu een week of drie met de desbetreffende reparatie´s te hebben gereden,gaat hij steeds beter remmen omdat de vorige eigenaar waarschijnlijk enige tijd zo in de ronte heeft gereden zijn de blokken en schoenen verglaasd (lees er is een harde laag op gekomen) dus na diverse keren hard remmen schuurt dat er weer af je kan natuurlijk ook ff een schuurpapiertje erover halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.