sasopdebas Geplaatst September 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2009 Geachte mensen, Weet er iemand hoe je de vierde verstuiver kunt vervangen bij 2.7 crd motor? Je kunt er namelijk niet goed bij komen. En als dit een speciale handeling vereist, is er dan iemand die dit voor mij zou kunnen doen? Is het dan misschien verstandig om de vijfde (deze werkt nu nog wel) ook te vervangen? Vr.gr. Sascha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst September 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2009 Volgens mij moet voor de 4e en de 5e het blok zakken. Kort gezegt een rot werk, en kost wel een paar uurtjes. Naast het blok zakken hoef je niet heel veel speciaal gereedschap te hebben. Wat je nodig hebt: - Schoonmaak gereedschap om schact schoon te maken (Mercedes heeft deze setjes liggen voor paar tientjes) - Nieuwe rekbout - Branderplaatje Maar waarom de injector compleet vervangen? Normaal gaan ze alleen lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sasopdebas Geplaatst September 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 Bedankt voor je snelle reactie. Er ligt inderdaad een wat grijzige substantie op het motorblok. Maar jij hebt het over alleen schoonmaken van de schachten? Hij loopt stationair niet goed, klinkt alsof ie op vier poten loopt. En we hebben een klein testje uitgevoerd met slangen aan de verstuivers en daaruit bleek dat de vierde lek was. Hoe kun ja dan zien of de verstuiver nog goed is? Vr.gr Sascha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst September 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 ik heb mijn branderplaatjes moeten vervangen maar stationair merkte ik er niks van :s maar je moet zowieso de schachten schoonmaken zodat de nieuwe injector of branderplaatje goed in zn plaats zit anders kan het opnieuw beginnen lekken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart1984 Geplaatst March 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 Beste Sascha, Een beetje een late reactie, maar ter info! Voor een lekke 4e verstuiver hoeft het blok niet te zakken, alleen voor de 5e!!!! Ik heb laatst de 4e gedaan en was binnen 4 uurtje klaar met goed resultaat. Groeten Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 Voor de 4e boren de meeste garages een gat in de plaat erboven. Dan hoeft het blok inderdaad niet te zakken. Ik zou niet weten hoe je de 4e injector eruit wilt halen als je geen van beide bovenstaande opties uitvoerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart1984 Geplaatst March 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2010 Inderdaad voor de 4e gewoon een luikje maken in het paravan. Scheelt een hoop tijd en geld. Groeten Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
qompaqniet Geplaatst November 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2010 Is dit een normaal probleem met de 2.7 crd. Heb vorig jaar al een probleem gehad, de voorste lekte dusdanig dat volgens de dealer deze niet op die manier door de APK kwam. Met lekken bedoel ik gassen etc, oplossing hier voor was brandplaatje wisselen en schoonmaken km. stand 80000 Nu bij 120000 km heb ik het probleem met de tweede verstuiver. Gelukkig kreeg ik hem er uit, auto is nog geen 2000 km geleden voor een grote beurt geweest. Gezien de troep en aanslag is het al langer. Dealer heeft dit niet gezien. Wat wel, stuurkogels en remschijven. Weet iemand het aanhaal moment voor de bout die de verstuiver op zijn plek houdt. Dealer wil deze info niet geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
qompaqniet Geplaatst November 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2010 Frees geleend van een bevriende garage. Oude plaatje er uit, was ingebrand. Zitting opgefreesd, alles heeft niet gecentreerd gemonteerd gezeten. Alles goed schoongemaakt. Nieuw brandplaatje op verstuiver geschoven en alles gemonteed. Nog niet bekend wat het aanhaal moment is voor de bout, maar vast is in deze ook vast. Proef gereden en alles ziet er ok uit. Mogelijke oorzaak is een liche lekkage op de kop van de verstuiver. Het lijkt erop of deze zeer licht diesel lekt. Brandstof kan dan in schagt komen met tot gevolg vervuiling etc. Weet dit laatste niet morgen met daglicht checken. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
qompaqniet Geplaatst November 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2010 Het lijkt er op dat de verstuivers waar het probleem zich heeft voorgedaan net onder de kop, waarop de kabel is aangesloten ligt lekken. Deze brandstof loopt de schagt in en zet zich door koolvorming af. Door warmte en uitzetting beweegt de verstuiver mogelijk in de schagt, hierdoor komt vuil onder in en op het brandplaatje. Dit heeft tot gevolg dat een en ander gaat lekken. Wie weet of dit al eens gemeld is aan de garantie afdeling van jeep Nederland. Garages zijn te dom of te gehaast om dit te melden en te onderzoeken. de CRD zit ook in mercedes, daar komt het zelfde probleem minder of niet voor, omdat daar A motoren gebruikt worden. Jeep heeft de slechtere. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen Rutten Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 Het aanhaalmoment voor de verstuiverbout is trouwens 7Nm en 2x 90 graden verdraaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.