Spring naar bijdragen

kleur stuurbekrachtingvloeistof


Recommended Posts

De '99 WJ heeft rooie.

Maar best vanal goed kijken want die Mopar vloeistoffen zijn toch rare dingen hoor. Wijken op één of andere kleine spec af van de andere merken.

Gooi bijvoorbeeld nooit ATF in je transfertbak van je WJ want destijds is er daar zooi mee geweest en heeft chrysler een eigen sapje ontwikkeld...

Ga best naar de dealer, zo duur is dat flesje nu ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, da's een goeie. Ik weet ook zo lekker veel van de WJ. :bye1:

Mijn kennis gaat niet veel verder dan dat ik weet dat bij de WJ sommige keringen kunnen gaan lekken als je normale ATF in je stuurbekrachtigings reservoir doet.

Welk type en specificaties staat in de FSM (Factory Service Manual) precies omschreven. Of anders even naar de dealer. Die kunnen je kenteken 'inkloppen' en zien meteen wat je nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, da's een goeie. Ik weet ook zo lekker veel van de WJ. :bye1:

Mijn kennis gaat niet veel verder dan dat ik weet dat bij de WJ sommige keringen kunnen gaan lekken als je normale ATF in je stuurbekrachtigings reservoir doet.

Welk type en specificaties staat in de FSM (Factory Service Manual) precies omschreven. Of anders even naar de dealer. Die kunnen je kenteken 'inkloppen' en zien meteen wat je nodig hebt.

OK, bedankt voor de info. Dit is precies wat er mis is gegaan. Bij dealer gevraagd welke vloeistof ik moest hebben. Kreeg ATF van Mopar mee, nu lekt de boel. Zijn de keringen nu kapot en moeten vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekken kan hij op diverse punten doen, dus eerst de lekage even opzoeken.

Bekende plekken:

- Slang van reservoir naar pomp

- Reservoir porreus onderop (heb ik zelf ook al mee gemaakt en al meer gehoord)

- Op de pomp zelf

Succes met zoeken, je kan overal zo lekker bij :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...