Spring naar bijdragen

coolant sensor doorverbinden


Recommended Posts

Jammer maar helaas; dat gaat niet werken. Als je de draadjes doorverbindt (dus kortsluiting), denkt de computer dat het reservoir leeg is en geeft daarover een melding. Sterker nog; de computer gaat geforceerd in 'closed-loop' draaien en spuit meer brandstof in voor extra koeling.

Lees e.e.a. maar eens in mijn 'howto' : http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=15836

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, nu is het alleen maar een melding. De VIC kan eigenlijk twee standen meten; voldoende vloeistof (dan meet je de weerstand zoals in de HowTo) of leeg (doorverbinding). Meet hij geen doorverbinding maar wel een verkeerde weerstand, dan krijg je de foutmelding.

Als je de sensor uit elkaar haalt zul je zien dat ie gebruik maakt van een magneet. Heel grappigl. Valt niks aan te repareren helaas :ohmy:

Die van mij komt ook nog steeds met de melding en bij mij klopt de weerstand niet. Ik moet dus ergens een vervangende sensor op de kop zien te tikken (maar nog geen tijd voor gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij er ook al jaren mee, piep piep---piep piep-- Coolant sensor bad, op lange eenzame stukken weg is het weer even een wakker schudder, en ik mis het gepiep zelfs als het te lang weg blijft :ohmy:, maar ja ik moet er ook eens tijd voor maken, bij mij zal het wel solderen worden aangezien ik de sensor en mijn reservoir vernieuwd heb.

bewerkt door Cyberedje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hoi heren; mijn kluk kluk ( ZJ '97) geeft ook aan "coolant sencor bad". Volgens m'n boek zitten er 2 (!) sencors in. ik zie er maar één ! .

De motor loopt ook niet zo mooi meer als vroeger. Volgens een "kenner" draait de motor nu op een noodcircuit. Klopt dat ?

Alle ellende is begonnen toen ik een keer met een lege accu stond. (binnenverlichting)

Tevens; achter de bijrijders-stoel is het zeiknat. Moet van de airco zijn. Wat te doen ?

Ook als ik een snelle rechterbocht neem krijg ik een plens koud water over m'n voet.

zwarte bak onder het dashboard rechts-onder is ook kletsnat.

airco-leiding onder de kap word ook koud als de airco uit staat. Klopt dat ?

Help !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoho, dat zijn ineens meer vragen ;)

hoi heren; mijn kluk kluk ( ZJ '97) geeft ook aan "coolant sencor bad". Volgens m'n boek zitten er 2 (!) sencors in. ik zie er maar één ! .

Er is echt maar één sensor die het koelvloeistofpeil meet; degene in het expansievat (bijrijderszijde motorruimte richting schutbord). Er zijn echter wel 2 koelvloeistof-temperatuursensoren in het blok; eentje wordt gebruikt voor de meter op je dashboard en de andere voor de computer. Waarom ze niet dezelfde sensor gebruiken; geen idee. De melding 'Coolant Sensor Bad' is echter afkomstig van de vlotter-sensor in het expansievat. Heb je mijn HowTo al gelezen? <<<KLIK>>>

De motor loopt ook niet zo mooi meer als vroeger. Volgens een "kenner" draait de motor nu op een noodcircuit. Klopt dat ?

Alle ellende is begonnen toen ik een keer met een lege accu stond. (binnenverlichting)

De melding van de genoemde sensor zorgt niet voor een noodloop van de motor. Alleen als het vloeistofpeil te laag is, reageert de computer en gaat meer brandstof inspuiten. Bij een noodloop gaat altijd het 'Check Engine'-lampje branden. Een lege accu (of lage spanning) kan de computer wel hebben ontregeld. Ik zou dan ook de computer resetten (accupolen loshalen en enkele seconden tegen elkaar houden). De eerste ca. 100km gaat de computer dan weer 'inleren'.

Tevens; achter de bijrijders-stoel is het zeiknat. Moet van de airco zijn. Wat te doen ?

Ook als ik een snelle rechterbocht neem krijg ik een plens koud water over m'n voet.

zwarte bak onder het dashboard rechts-onder is ook kletsnat.

Hier zijn echt al veel topics over geschreven op dit forum; gebruik de zoekfunktie dus eventjes voor de oplossing. In het kort komt het erop neer dat de condenswater-afvoer is verstopt (een kwaaltje van de GC). Dit is op te lossen door een gaatje te boren in de zwarte bak en de boel door te prikken.

airco-leiding onder de kap word ook koud als de airco uit staat. Klopt dat ? Help !

De aircopomp werkt ook als de regelaar op ruitontwaseming staat. Hoewel je dan geen ijskristalletje op je display ziet (ter indicatie dat de airco werkzaam is), komt de pomp elke xx seconden aan om zodoende de lucht te ontvochtigen in de auto (en de ruiten sneller te ontwasemen). Als de regelaar niet op die stand staat, zou de airco-pomp niet mogen draaien (kun je zo zien onder de motorkap) en de leidingen niet koud worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Okay, ik ga de sensor dus vernieuwen.

Ondertussen slaat de motor tegenwoordig na een beetje opwarmen regelmarig af. Zelfs bij langzaam rijden en gas loslaten. ( best link; gauw in neutral en opnieuw starten).

De motor loopt dan ook slecht en er is duidelijk iets met de inspuiting want je ruikt de bezine en rook.

Als de motor op temperatuur is is er verder geen probleem meer.

Zal er ook wel mee te maken hebben.

We wachten het af tot sensor vernieuwd is.

Thanks anyway voor het advies.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...