mattheu Geplaatst July 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2009 he hallo heb hetzelfde probleem als al vaker hier gelezen bad coolant sensor kan ik ook de 2 kabeltjes aan elkaar maken dan denkt de comp toch dat het reservoir vol is bedankt alvast als iemand het weet groetjes mattheu gc 4.0 1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst August 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2009 Jammer maar helaas; dat gaat niet werken. Als je de draadjes doorverbindt (dus kortsluiting), denkt de computer dat het reservoir leeg is en geeft daarover een melding. Sterker nog; de computer gaat geforceerd in 'closed-loop' draaien en spuit meer brandstof in voor extra koeling. Lees e.e.a. maar eens in mijn 'howto' : http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=15836 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 1, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2009 oke bedankt zal ik dan maar niet doen loopt hij dan nu ook niet in closed loop daar hij af en toe zegt bad c sensor thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst August 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2009 Nope, nu is het alleen maar een melding. De VIC kan eigenlijk twee standen meten; voldoende vloeistof (dan meet je de weerstand zoals in de HowTo) of leeg (doorverbinding). Meet hij geen doorverbinding maar wel een verkeerde weerstand, dan krijg je de foutmelding. Als je de sensor uit elkaar haalt zul je zien dat ie gebruik maakt van een magneet. Heel grappigl. Valt niks aan te repareren helaas Die van mij komt ook nog steeds met de melding en bij mij klopt de weerstand niet. Ik moet dus ergens een vervangende sensor op de kop zien te tikken (maar nog geen tijd voor gehad). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst August 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2009 (bewerkt) Rij er ook al jaren mee, piep piep---piep piep-- Coolant sensor bad, op lange eenzame stukken weg is het weer even een wakker schudder, en ik mis het gepiep zelfs als het te lang weg blijft , maar ja ik moet er ook eens tijd voor maken, bij mij zal het wel solderen worden aangezien ik de sensor en mijn reservoir vernieuwd heb. August 2, 2009 bewerkt door Cyberedje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2009 bedankt voor de antwoorden heb er maar een andere ingezet en opgelost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst August 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2009 bedankt voor de antwoorden heb er maar een andere ingezet en opgelost Niet dat ik nieuwsgierig ben hoor, maar waar heb je die vandaan en wat heb je ervoor betaald? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattheu Geplaatst August 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2009 4/4 brabant jeep onderdelen vind je via onderdelenzoeker .nl koste 5 euro nieuw liggen deze rond de 50 euro groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pizzabakker Geplaatst August 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2009 heb er gisteren een bij de Jeep dealer gehaald (moest besteld worden) €31. 15 . en nu maar hopen dat dit het is . er zit bij mij wel heel veel ruimte tussen de bovenkant van de vlotter en het resoirvaar heb er een extra tussen ring in gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kluk kluk Geplaatst August 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2009 hoi heren; mijn kluk kluk ( ZJ '97) geeft ook aan "coolant sencor bad". Volgens m'n boek zitten er 2 (!) sencors in. ik zie er maar één ! . De motor loopt ook niet zo mooi meer als vroeger. Volgens een "kenner" draait de motor nu op een noodcircuit. Klopt dat ? Alle ellende is begonnen toen ik een keer met een lege accu stond. (binnenverlichting) Tevens; achter de bijrijders-stoel is het zeiknat. Moet van de airco zijn. Wat te doen ? Ook als ik een snelle rechterbocht neem krijg ik een plens koud water over m'n voet. zwarte bak onder het dashboard rechts-onder is ook kletsnat. airco-leiding onder de kap word ook koud als de airco uit staat. Klopt dat ? Help ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst August 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2009 Hoho, dat zijn ineens meer vragen hoi heren; mijn kluk kluk ( ZJ '97) geeft ook aan "coolant sencor bad". Volgens m'n boek zitten er 2 (!) sencors in. ik zie er maar één ! . Er is echt maar één sensor die het koelvloeistofpeil meet; degene in het expansievat (bijrijderszijde motorruimte richting schutbord). Er zijn echter wel 2 koelvloeistof-temperatuursensoren in het blok; eentje wordt gebruikt voor de meter op je dashboard en de andere voor de computer. Waarom ze niet dezelfde sensor gebruiken; geen idee. De melding 'Coolant Sensor Bad' is echter afkomstig van de vlotter-sensor in het expansievat. Heb je mijn HowTo al gelezen? <<<KLIK>>> De motor loopt ook niet zo mooi meer als vroeger. Volgens een "kenner" draait de motor nu op een noodcircuit. Klopt dat ?Alle ellende is begonnen toen ik een keer met een lege accu stond. (binnenverlichting) De melding van de genoemde sensor zorgt niet voor een noodloop van de motor. Alleen als het vloeistofpeil te laag is, reageert de computer en gaat meer brandstof inspuiten. Bij een noodloop gaat altijd het 'Check Engine'-lampje branden. Een lege accu (of lage spanning) kan de computer wel hebben ontregeld. Ik zou dan ook de computer resetten (accupolen loshalen en enkele seconden tegen elkaar houden). De eerste ca. 100km gaat de computer dan weer 'inleren'. Tevens; achter de bijrijders-stoel is het zeiknat. Moet van de airco zijn. Wat te doen ?Ook als ik een snelle rechterbocht neem krijg ik een plens koud water over m'n voet. zwarte bak onder het dashboard rechts-onder is ook kletsnat. Hier zijn echt al veel topics over geschreven op dit forum; gebruik de zoekfunktie dus eventjes voor de oplossing. In het kort komt het erop neer dat de condenswater-afvoer is verstopt (een kwaaltje van de GC). Dit is op te lossen door een gaatje te boren in de zwarte bak en de boel door te prikken. airco-leiding onder de kap word ook koud als de airco uit staat. Klopt dat ? Help ! De aircopomp werkt ook als de regelaar op ruitontwaseming staat. Hoewel je dan geen ijskristalletje op je display ziet (ter indicatie dat de airco werkzaam is), komt de pomp elke xx seconden aan om zodoende de lucht te ontvochtigen in de auto (en de ruiten sneller te ontwasemen). Als de regelaar niet op die stand staat, zou de airco-pomp niet mogen draaien (kun je zo zien onder de motorkap) en de leidingen niet koud worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kluk kluk Geplaatst February 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2010 Okay, ik ga de sensor dus vernieuwen. Ondertussen slaat de motor tegenwoordig na een beetje opwarmen regelmarig af. Zelfs bij langzaam rijden en gas loslaten. ( best link; gauw in neutral en opnieuw starten). De motor loopt dan ook slecht en er is duidelijk iets met de inspuiting want je ruikt de bezine en rook. Als de motor op temperatuur is is er verder geen probleem meer. Zal er ook wel mee te maken hebben. We wachten het af tot sensor vernieuwd is. Thanks anyway voor het advies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.