Spring naar bijdragen

verrotte achterschermen cherokee chief


Recommended Posts

de uitstekende achterschermen (fender flares) van mijn 79 ér cherokee chief w.t. zijn, zoals bij velen, aan een rottingsproces onderhevig.

Is er iemand die dit euvel al eens heeft opgelost/aangepakt??

Alle info hieromtrent is welkom.

Mijn chief moet nodig gespoten worden, maar dan moet ik eerst een oplossing vinden m.b.t. de achterschermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de uitstekende achterschermen (fender flares) van mijn 79 ér cherokee chief w.t. zijn, zoals bij velen, aan een rottingsproces onderhevig.

Is er iemand die dit euvel al eens heeft opgelost/aangepakt??

Alle info hieromtrent is welkom.

Mijn chief moet nodig gespoten worden, maar dan moet ik eerst een oplossing vinden m.b.t. de achterschermen.

hallo Henny,

je zal de delen die rot zijn weg moeten slijpen en de nieuwe achter schermen of delen in lassen

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekend probleem Henny,

Ik heb zelf geen achterflares kunnen vinden , in de droge staten van de US zijn ze (moeilijk) nog wel te vinden, maar dan moeten ze er wel diep genoeg uitgeslepen worden (inclusief een randje body).

Ik heb twee voorspatborden uit Texas gekocht ($75) en deze deze (vooraan) op mijn jeep gezet en toen met de orginele (slechte) voorpatbord flares de achter flares gerepareerd.

Een behoorlijke klus om netjes te doen, maar dan heb je wel metalen flares.

Ik heb eventueel nog wel wat foto's voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Beste Henny,

Zelfde probleem hier. Bijzonder jammer is dat Bushwacker geen flares maakt voor een SJ Chief S widetrack, een hele echte FSJ notabene!

Nou heb ik inmiddels de schermen van een iets nieuwer model opgemeten (een XJ uit 1991) om te kijken of die maten een beetje overeen komen. Voor een XJ bestaan er namelijk WEL bijzonder mooie fender flares, namelijk:

BushWacker Cut-Out Fender Flares (Set part = 10912-07).

Zie hier, zijn écht dik!!!!

http://www.bushwacker.com/images/trucks/CT89JeepCherokee2D_10912.jpg

Ze kosten in de US ca $ 430,- maar dat heb ik er ook echt voor over.

Als je 't omrekent naar eur en door 4 deelt, zijn ze per stuk niet zo heel duur :-)

Qua maatvoering scheelt 't alleen nogal hier en daar. Op een XJ is 't wat kleiner allemaal, maar daarbij moet je ook de schermen breder uitslijpen om de originele bushwackers te monteren, dus met een beetje geluk passen ze ook op een SJ.

Ik ben nog aan 't puzzelen maar als jij al meer weet hoor ik dat natuurlijk graag. 't is natuurlijk zonde een set te bestellen en er dan achter moeten komen dat ze niet passen.

Bedankt alvast en met groet,

Cok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sorry , een beetje erg laat gereageerd,

Hierbij de oplossing waar ik voor gekozen heb:

-Het rotte stuk uit de achter flair slijpen

-Eenzelfde stuk uit een voor flair slijpen

-Het uitgeslepen stuk van de voorflair pas maken op de achterkant (veel klop werk)

-inlassen

-Andere voorspatborden monteren (had ik al binnen, want de huidige waren ook erg slecht, behalve het bovenvlak van de flair)

Achterflairs zijn erg schaars, voorspatborden zijn nog wel te vinden, daarom heb ik oor deze oplossing gekozen.

post-342-12873026106244_thumb.jpg

post-342-12873026112933_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...