Spring naar bijdragen

remmen cj


willem
 Share

Recommended Posts

ik rij voor t eerst in een cj

nu was me al verteld dat ze niet remmen als een sportwagen

maar ik vind dit ronduit brak,ervaringen?

nu is me ook verteld dat je een yj bekrachtiger moet monteren om beter resultaat te krijgen(ombouwen lijk me niet eenvoudig want het bracket lijkt er niet eens op)

nergens op t net klaagt er ook maar iemand over de remprestaties van een cj(dat ze er een veel zwaardere inbouwen na dat de orginele defect is geraakt)

dus is m,n bekrachtiger brak of hoe zit het nu

alle vacuum lekken en de checkvalve(is niet 100% dicht) in orde gebracht ,dit gaf wel verbetering maar nog niet zoals ik het had verwacht van een terein auto met knoeperts van trommel en schijven

enne als ik mn bekrachtiger op probeer te pompen(vacuum test)gaat m,n motor 200 toeren harder lopen (nou moe wacko.gif ,of is dit normaal)

of is dan het membraam van de vacuum doos lek zodat je geen lek meer hebt in je carberatuer

het ding werkt op zich wel want als je start en je voetje op t pedaal houd zakt hij bij aanslaan van de motor

wat ik ook niet hoor is het weglopen van t vacuum dat hoor ik bij mn andere auto wel

willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had dat vroeger ook bij mijn vorige cj. het was zelfs zo erg dat wanneer ik op gras reed en keihard remde mijn wielen niet eens blokkeerden. Was in combinatie met mijn rijstijl levensgevaarlijk. Dan binnengedaan in een jeep garage maar geen resultaat. Heb dan uiteindelijk een nieuwe remservo voor cj7 besteld bij 4wd (die ronde zwart doos), deze gemonteerd en sindsdien remde de jeep veel en veel beter. Moet wel zeggen dat die 31-ers had, mijn huidige cj loopt op 33 en de invloed van die grotere banden in volgens mij wel merkbaar op de remweg.....

Als het heftig regent kan ik deelnemen aan ter land-zee en in de lucht in de disipline: Blij dat ik glij.... cool.gif Sorry belgische humoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehehe..... laugh.gif

welkom in de wereld die cj heet...

ik rij met een cj-5 zonder rembekrachtiging en met grote modderbanden...

persoonlijk vind ik mijn remmen wel te doen alleen heb ik veel

problemen met mijn handrem...vooruit houdt ie wel maar achteruit duw je hem er zo doorheen. wacko.gif

heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...