Spring naar bijdragen

4a5 x starten voor ie loopt


Recommended Posts

:bye1:hallo ff voorstellen ik heet remie woon in hoensbroek en heb sinds 4 mei dit jaar een jeep grand cherokee 4.0i ltd.aut.abs quadra 4wd e2. 6 cil benziene.BWJ 1993.

het is mijn eerste jeep en hij bevalt me zeer goed.vooral met 2 kinderen en 2 honden.(lekker veel ruimte):no:.

ma nu ff n vraagje.hoe weet ik wat ik voor type ik heb?zj of wj??:blink:

op mijn papieren staat bij type presies dit/.grand cherokee 4.0i ltd.aut.abs quadra 4wd e2.

oke nu het probleem met mijn jeep.

toen ik hem kocht viel het mij op dat bij het starten het toeren tal op liep naar +- 1600 1700 toeren.ik d8 toen dat zal wel zo moeten.(IVM computer die dan ff tijd nodig heeft om dit op te paken.)toeren tal was ongeveer zo"n 2 sekonden dat ie zo hoog was en dan zakte ie naar zo"n 900 toeren.

nu is het zo dat ik sinds zo"n 4 dagen zeker 5 x moet starten voor ie aan springt.

nu heb ik hier op het forum al wat rond ge neust en kwam wel meerdere start en toeren tal problemen tegen.

na wat te heben rond gelezen heb ik mijn stappen motor maar eens schoon gemaakt.

ik moet nog steeds 4a5 x starten MAAR nu slaat ie laag in toeren aan en loopt ie dan op na zo"n 1000 toeren.

ik denk dat ik mij n stappen motor ma ga vernieuwen.

ik heb na vraag gedaan en hij kost rond de 80 euro.

is dit een normale prijs?ik d8 zelf van wel.

MAAR zou dan ook het start probleem opgelost kunnen zijn?

OF zou dat weer iets anders zijn?

nou dat was me ff n potje typen :wacko::wacko::huh: ben normaal niet zo"n tiep miep:P:D haha.

Bij voor baat dank voor jullie adviezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de computer gereset nadat je de IAC (Idle Air Control ofwel de stappenmotor waar je het over hebt) hebt schoongemaakt? Dat is heel belangrijk om de computer opnieuw in te leren.

Een deel van je startproblemen zou hierdoor inderdaad kunnen komen, maar het kan bijv. ook zijn dat de brandstofdruk te laag is door een slechte benzinepomp of verstopt benzinefilter). Met een speciale meter kun je de benzinedruk meten op de fuel-rail en anders even door een garage laten doen. Heb je al geprobeerd om de sleutel op 'contact' te zetten maar nog niet door te starten, 2-3 seconden wachten en dan starten? Dan krijgt de pomp de tijd om de benzinedruk op te bouwen.

Ik had op een gegeven moment ook last van een langer startproces en dat kwam omdat ik een lekkage had in een benzineleiding bij de tank. Lekkage opgelost en daarna weer starten als een tiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi ja ik had gister de computer eerst uit gelezen.

codes waren 12 25 14 55.

ff gezocht in mn haynes.

code 25 is de iac.

code 14 is de mainfold absolute pressure sensor.(volt te hoog of te laag)

na uitlezen computer ge reset.

starten en nog 4x starten.

ben ik een stukje gaan rijden naar mijn vader en toen ik daar weg ging sloeg ie nog laag in toeren aan.

onder weg ff gestopt op een tank station voor sigareten.

toen ik hem toen starte sloeg ie weer hoog in toeren aan +-1500 en zakt dan naar +-900.

vanmorgen koude start.

normaal 5x starten en vanmorgen in ene keer aan.

ik ga tog ma mijn stappen motor vervangen en.

de mainfold presure sensor ff cheken.

ik houd jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hallo mede jeepers daar ben ik weer.

ik heb nu sinds 4 dagen een nieuwe stappen motor .

maar nu slaat de auto als ie koud is aan op +-1000 toeren.

maar als ie warm is slaat ie aan op +- 1500 toeren.

en zakt dan in ongeveer 5 seconden terug naar +- 800 toeren.

ik heb al meerdere keeren de computer gereset.

maar hij blijft het doen.

ook heb ik de throttle boddy schoon gemaakt met remmen reiniger.

ik vind het raar dat ie zo hoog in toeren aan slaat.

dit kan tog niet normaal zijn?

denk dat ik maar eens naar de garage terug ga waar ik de stapen motor ge kocht heb.

kijken wat die er van zeggen.

ik hou jullie weer op de hoogte.

groetjes remie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanslaan bij een koude motor in hoge toeren is niet vreemd hoor.

Indien hij daarna terug zakt naar 700 - 800 toeren , vind ik het netjes.

klopt bij de koude start slaat ie aan op 950 1000 toeren.

maar het rare is dat ie dan bij start met warme motor

zo hoog (1500 toeren) aan slaat en dan langzaam terug zakt naar 800.:yes:

ik vind het maar vreemd.:(:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt bij de koude start slaat ie aan op 950 1000 toeren.

maar het rare is dat ie dan bij start met warme motor

zo hoog (1500 toeren) aan slaat en dan langzaam terug zakt naar 800.:)

ik vind het maar vreemd.:B:whistle:

Ik heb het bij mijn auto eens ff in de gaten gehouden; ook bij mij is bij de warme start het toerental tegen de 1500tt voor een tel, en regelt daarna langzaam weer af. Ik ervaar dit overigens niet als een klacht/probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet de mijne ook. Nooit druk over gemaakt maar de mijne is dan ook hard onderweg richting sloop, tenminste als ie stuk wil gaan. Ik doe mn uiterste best, mishandel hem ongenadig, rag ermee langs/tegen bomen, spring tot een meter hoog (alles van de grond), enz enz, maar hij wil maar niet stuk.

Dus, je hebt een auto gekocht die van nature wat eigenaardigheden heeft maar die verder onverwoestbaar lijkt te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hahahaha ik hoop dat ie van mij net zo stevig is.

heb ik er nog lang plezier van.

en wat betreft het start probleem.

is idd een lekage achter bij de tank.

ik heb vandaag gezien dat terhoogte van de benziene filter de bodem van de auto nat was.

ik heb een nieuwe filter en die ga ik donderdag er onder bouwen.

maar ik denk dat ik eerst maar ff n metertje of 2 benziene slang ga halen.

want ik heb gezien dat de slangen over het algemeen ver op zijn.

ze zijn poreus dus vervang ik ze gelijk.

van af de tank tot daar waar ze op de lijdingen naar voren gaan gelijk nieuwe filter er onder en dan ben ik daar ook weer voor n jaartje van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jip had een tune up kit besteld.

bij grandcherokee parts.

heb de bougies en verdelerkap en rotor en kabels en de lucht filter al vervangen.

ik moest de benziene filter nog doen.

vandaar dat ik gezien heb dat ik daar ergens een lek heb.

het lek is denk ik zo groot als een spelden kop.

want terhoogte van de benzienefilter zie je dat ie tegen de bodem nevelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...