Spring naar bijdragen

newbie vragen over GW 1984 import


Recommended Posts

Hallo,

ben een nieuw lid en heb kort geleden een jeep GW uit 1984 gekocht in georgia USA.Auto komt morgen aan en verwacht hem in een week te kunnen halen.

Zijn een paar dingen die ik niet weet.

- typegoedkeuring , bij de rdw keuring kunnen ze die uit een lijst halen na opmeten van de maten ( wielbasis) van de auto.Dus ik hoef dat niet eerst zelf uit te zoeken ?

- chassisnr .Volgens mij heeft auto dat op een plaatje staan, er moet een nr ingeslagen worden toch.Doet de RDW dit of moet ik dat zelf eerst doen ?

-auto staat nog op de banden zoals in de US gekocht, zullen ze E nr kontroleren ?

-koplampen.Deze moeten omgebouwd worden.kan ik koplampen van ander type Jeep gebruiken of moet ik de Hella lampen kopen ? Weet iemand het part nr van deze lampen ? Auto heeft vierkante koplampen.

- Wordt er een trekgewicht op het kenteken gezet ?

grtz chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag welkom

chas nr zullen ze aan de hand van de Title en plaatjes in de auto controleren en zelf inslaan ( mag je zelf niet ... ). Dit moet je ook aangeven bij de rdw aanmelding voor de keuring.

De banden moeten gewoon goed zijn, droogtescheurtjes mag tot op zekere hoogte, E keur volgens mij niet nodig. qua typegoedkeuring hoef je zelf niets mee te nemen, dit zoeken ze daar op.

Koplampen moet je wel E keur in hebben , dus standaard lampen vervangen voor cherokee XJ lampen , of evt Hella`s , ik heb ze nog liggen ( te leen voor keuringen).

tevens je running lights uiitschakelen ( oa stadslicht even omgooien, knipperlicht mag niet continue branden bij ingeschakelde verlichting, tevens mogen de rode op de zijkant achter ook niet branden ).

Kentekengewicht zullen ze er niet snel opdoen omdat de US haken niet goedgekeurd zijn voor NL, een haak vinden met EU plaatje zal niet makkelijk zijn, maar niet onmogelijk.

Zorg dat de auto onder geen vette boel is en let vooral op remslangen en remleidingen, deze drogen uit en de leidingen roesten vlot, even licht opschuren en in de zwarte tectyl zetten. dit zijn de punten waar de keurmeesters streng op zijn ( uitzonderingen daar gelaten ), tevens stuurkogels e.d. goed nazien , zonde om 2 x erheen te moeten rijden.

mocht je vragen of advies. mail of bel gerust

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob,

bedankt voor de antwoorden.

Ik heb XJ koplampen gekocht.

Driving lights dacht ik zelf heldere glaasjes te fabrieken, heb nog dunne lexaan liggen.

Zijreflectoren kijk ik wel na in de APK eisen, ik heb nu een USA mini , die heeft dat ook en dat mag wel, maar moet ff kijken of het met bj te maken heeft.

Ik wil de APK bij de garage laten doen, komt LPG in en dit bedrijf kan ook APK doen, dan kombineer ik dat en scheelt het ritjes naar de RDW.Laat hem dan met de inbouw voorkeuren.

Wil wel alle onderhoud doen, verkoop jij daar spullen voor ?

filters, diff olie, remleidingen evt ,dat soort technische spullen

Een ding weet ik trouwens nog niet, moet ik er een Certificaat van overeenstemming bij zien te krijgen of hoeft dat niet voor een auto van 1984 ?

grtz chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi

Ik zou de LPG er na de RDW in laten bouwen, bij de keuring zit nl al een APK, is verplicht bij een invoer van buiten de EU. CVO is niet nodig, zul je ook niet snel vinden denk ik van een `84 er wagoneer, de importeur bestaat niet meer namelijk.Voorkeuren is geen slecht idee, beter in 1 keer goed doen.

Ik verkoop de meeste servicedelen voor de wagoneers, dus altijd welkom.

gr en succes alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob,

ik heb alles op een rijtje denk ik

-RDW schouwen en keuren

-Douane BPM, bij 25 jaar BPM vrij dus formulier was zeer makkelijk in te vullen zelf.

LPG doe ik wel voor de keuring, dan is dat maar gedaan.

Vraag wel na bij de rdw of dat geen probleem is, en of ik afspraak moet maken ivm keuring en chassisnr inslaan.

Ik stuur je wel een mailtje voor de onderdelen zodra de auto bij mij in de schuur staat, kan ik zien wat de mankementen zijn.

Heb wel meerdere auto's gehaald uit de US, maar nog nooit op deze manier ingevoerd, dus was ff puzzelen.

grtz chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Chris

dat is het inderdaad wel zo`n beetje, afspraak zou ik zeker maken, de `binnenlopers` zonder afspraak staan soms 3-4 uur te wachten als je pech hebt, dan is een afspraak wel zo lekker.

Ik hoor wel als je iets nodig hebt, doe maar via info@jeeponderdelen.com

goed weekend

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...