Spring naar bijdragen

Luxe probleem ZJ?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een 'luxe'-probleempje.

M'n ZJ is voorzien van allerlei snufjes , waaronder electrische raambediening....

Nou moest ik van m'n zoontje zijn raampje 'naar bendeden doen'...

Nou, die kwam dus niet meer omhoog! blink.gif

Het gaat om het rechter achterportier...

Weet iemand hoe dat er van binnen uitziet, en waar ik op moet letten?

(Voordat ik het geheel open ga schroeven ph34r.gif )

Ik neem aan dat dit ook geen bezoekje aan de garage waard is....toch? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit eens in de Rover 120 van een vriend van me dat spul opengehad om te repareren en daar was het niet meer dan een electromotor met een stangenstelsel wat je raam laat zakken/stijgen.

Ik neem aan dat het bij een ZJ niet veel anders zal zijn.

Wat je kunt proberen is de bekleding van de deur los te halen en kijken of je het raam weer omhoog kunt "helpen" dan is hij in ieder geval dicht en kun je naderhand bekijken waar het euvel zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Als ik jou was (ben ik natuurlijk niet... wink.gif ) dan zou ik eerst ff kijken of de bediening van de desbetreffende deur wel werkt.

zoja, zit er waarschijnlijk een draadbreuk in de bestuurdersdeur, bij mijn grand uit 1993 zijn de draden die door de rubberslang lopen van auto naar deur keihard(de isolatie) en daardoor(?) gebroken (niet allemaal gelukkig) misschien is dit bij jou ook het geval??

Oja als je de schakelaar achter probeert zorg wel dat de blokkering uit is.

suc7

Gr.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MauriceTheJeepster@Jan 10 2005, 13:34

Het motortje werkt(althans ik hoor m ph34r.gif   )...dus hij krijgt wel stroom denk ik...

Het raam kreeg ik gewoon naar boven gefriemeld...maar hij zit zegmaar niet vast...je kunt m gewoon naarbeneden drukken...

Ik denk dat ie uit het meganisme is geschoven oid... blink.gif <div align="right">

Hé Maurice, probleempje al opgelost? Ik zie geen posts meer erover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou... ik ben even naar 'MOD dat wat hier stond is verwijderd omdat ik een dergelijke "populaire uitdrukking" niet erg gepast vindt /MOD geweest met m'n raampje...

De schakelaar was doorgebrand...electromotortje deed t nog...aar er moet tzt een niewe schakelaar in....heb m vast laten zetten....ga ergens volgende maand wel langs de jeepdealer om m'n loon in te leveren.... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...