Spring naar bijdragen

Van zwak tot sterk Vooras


Cannonball
 Share

Recommended Posts

Mss een leuk weetje voor de mensen die het leuk vinden en voor de mensen die aan axle swaps zitten te denken. Weet niet of er al zoiets is vertaald maar had het nog niet kunnen vinden:lol:

19.

Dana 25

Het heeft de zelfde gesloten knuckle onderdelen als de Dana 27 en 44. Het heeft veel zwaktes wanneer je te grote banden er op zet of te grote krachten er op zet. Die zwaktes zijn asbuizen,tanden van diff, stuurkogels en natuurlijk de steekassen.

18.

Dana 27

Zelfde als hierboven van de Dana 25, Dana 27 heeft het minimaal aan tanden van de Ring.

17.

Closed-Knuckle Dana 44 (FSJ)

Zie de bovenste 2, de zelfde kwalitatief, slechte steekassen en Dinky-toy kruisjes. Die van na '71 hebben 30 spline, maar die van voor '71 hebben de zwakkere 19 spline steekassen.

16.

Low-pinion Dana 30

De steekassen en de kleine maat 260 kruisjes zijn de zwakste punten. het heeft ook zwakke asbuizen. Maar er zijn veel aftermarket onderdelen.

15.

Toyota:blink: 8-inch

Een moedige as voor zijn kleine omvorm. Aftermarktet spullen kunnen hem niet sterker maken. Deze as kan worden gebruikt voor een OK jeep axle swap, maar er wordt raar naar gekeken omdat het een geimporteerde as is.

14.

High-Pinion Dana 30

Dit is 1 van onze favorieten wanneer het gaat om de NON-disconnect versie. De eerder versie kunnen verbeterd worden door er grotere kruisjes in te stoppen met behulp van zowel standaard als aftermarket onderdelen.

Het welbekende "Air-time" zal de asbuizen doen ombuigen. Deze as heeft heel veel aftermarket onderdelen.

13.

'06 en eerder Rubicon Dana 44

Zelfde kruisjes, asbuizen en uiteindes van een Wrangler Dana 30. De kracht zit hem in de Gears en steekassen(grotere diameter en meer tanden). Het heeft veel aftermarket onderdelen maar, beperkt aantal ratio's als je het standaard differentieel gebruikt van Rubicon.

12.

Toyota:blink: Land Cruiser

Ze worden steeds moeilijker om te vinden, maar zijn nog steeds bruikbaar voor een Jeep:unsure:. Het is geen populaire as om te ruilen,(je meent het:whistle:) en het slaat nergens op, of je moet de assen toevallig hebben liggen. Zelfs dan kun je ze beter verkopen:lol:.

11.

Chevy 10-bolt

Het is een klein beetje zwakker dan een GM of een FSJ Open-Knuckle Dana 44. De Chevy heeft 28 spline van de steekassen en dunnere asbuizen. Maar bijna alle knuckles en Stompjes van de steekassen zijn gelijk aan die van de FSJ. het is dus een bruikbare Full-width as, maar we hebben liever de FSJ dana 44.

10.

Low-Pinion Dana 44 (FSJ, GM, Ford, Dodge)

Dit is waarschijnlijk de meest verruilde as in de geschiedenis. Zowel de links als rechts gelegen Pinion komen vaak voor. Veel onderdelen van verschillende 4x4's zijn het zelfde van deze as. Het heeft een goede Kosten/sterkte verhouden en kan makkelijk in verschillende gebieden worden ge-upgrade. Dit omdat overal veel onderdelen te krijgen zijn.

9.

High-Pinion Dana 44

Deze as komt alleen voor in sommige Ford 4x4's. Het is een kleinbeetje zeldzaam, maar de Ring en Pinion zijn een klein beetje sterker dan de Low-Pinion dana 44 Ring en Pinion wanneer dit de vooras versie is. Er zijn minder Ratio's te verkrijgen dan de Low-Pinion versie. Het is een degelijke as ruil voor een Full-width as met een Pinion aan bestuurders kant.

8.

'07 en later High-Pinion Rubicon Dana 44

Deze heeft sterkere asbuizen dan de Dana 44 van de TJ rubicon. Er zijn genoeg aftermarket onderdelen. Er zijn zelfs complete assen te koop van Mopar!.

7.

Low-Pinion Dana 60 (M-715)

Deze as heeft voor een Dana 60 zwakke buiten steekassen(stompjes) en zwakke asbuizen. Ook heeft deze as hele grote, bijna onbruikbare remtrommels. Hij is niet populair of uberhaubt pratische assen ruil.

6.

Low-Pinion Dana 70 (Internationaal & Dodge)

Zeldzaam en helemaal niet gewilt voor een Assen ruil.

5.

Dana 50

Ford Super Duty, Full-width, Kogel-gewricht stijl(neem aan dat het hier gaat om een Homokineet?), solide as. Het is een klein beetje de Underdog. Waarschijnlijk is het een goede ruil voor Jeeps, die een Pinion aan de bestuurders kant nodig hebben. Er zijn genoeg onderdelen voor te krijgen.

4.

Low-Pinion Dana 60

Dit is een Kingpin-stijl, Full-width as. Vaak worden deze gevonden onder een GM of de eerdere 1-tons Dodge. Normaal zijn de veels te prijzig voorwat ze waard op de markt, in deze tijd. Maar de Dana 60 heeft ongeloofelijk veel aftermarket onderdelen. Je kan gewoon een as bouwen met alleen de onderdelen van de aftermarket. Er is ook een nieuwere homokineet versie van Dodge, maar deze is wel een klein beetje zwakker.

3.

High-Pinion Dana 60

Het kan alleen maar gevonden worden onder 2 soorten Fords. Ook dit is Kingpin-stijl en ook is hier een nieuwere homokineet versie van. ditmaal is die homokineet versie van Ford Super Duty. De Kingpin versie wordt als sterker beschouwd en daarom is er ook meer vraag naar. Dus ook duurder.

En net als de Low-Pinion Dana 60 zijn hier heel veel onderdelen van te krijgen en kun je dus ook je eigen as bouwen.

2.

Rockwell 2,5 Ton

Het latere model met de Spicer kruisjes zijn het meest gewilt. De sterkte van deze as is echt onvoorstelbaar. Maar dan ook met alles. Gears, stuurkogels, asbuizen. De steekassen, met name de stompjes zijn zwak vergeleken de rest van de as. Er zijn hier super veel onderdelen voor om hem te veranderen of sterker te maken. Maar er is maar 1 verhouding. 6.72:1. De grote en zware remtrommels zijn niet zo makkelijk te gebruiken voor jeeps, vooral als modder en water in de planning staan. Doordat de as zo groot is, het gewicht hoog licht, en een niet veel voorkomende verhouding is, wordt het sterk afgeraden om deze as te gebruiken voor banden KLEINER dan 44 inch.

1.

High-Pinion Dana 70 (Nieuwe GM versie)

Het is is nog een beetje een niet voorkomende as, maar deze as kan gevonden worden onder de nieuwere GM medium-duty 4x4 Trucks. Er zijn weinig verhoudingen voor te krijgen, en er zijn bijna geen aftermarket onderdelen voor. Maar dit is toch zeker wel de sterkste as die je onder je jeep kunt gebruiken als vooras met banden tot 44 inch en hoger.:wacko:

Zo dit is klaar:P goede oefening voor mijn engels tentamen voor morgen:rolleyes: het heeft niks met de stof te maken maar is wel engels:whistle:

voor de liefhebber komt er binnenkort ook nog verhaaltje over de Achteras, dat zijn er 27:P dus iets meer keuze.

:yes:

gr. kenneth

deze info komt trouwens uit JP Magazine, Product Shootout, gaat ook over Diff deksels(getest met geweren) en ook over tire carriers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...