Spring naar bijdragen

Help - gesmolten kabels in de kabelboom CJ7 '78


Recommended Posts

Hi,

Ik heb het dashboard van Red Hot uit elkaar liggen om gesmolten draden te vervangen, maar ik moet de zekeringkast eraf hebben zodat ik zien waar de draden naar toe gaan. Ze komen op zo'n blok uit die weer doorloopt onder de motorkap. Nu is mijn vraag: zijn dit stekkers kan dit blokje uit elkaar zodat ik de bedrading onder het dashboard los kan halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is tie al gemaakt? evt stuk vervangen,,, ik heb nog kabelboom van in de wagen liggen.

euro 15,-

Hoi,

In eerste instantie heb ik de 2 stukken draad die niet meer te gebruiken was eruit geknipt en opnieuw verbonden. Toen deden de knipperlichten het weer, maar als het rechter knipperlicht te lang aan staat worden de kabels warm en smelten. Het vreemde is ook dat dit knipperlicht zwak brand en links normaal functioneerd( wordt ook niet warm). Massa heb ik schoongemaakt, de stekkers heb ik allemaal in gespoten met contactspray.

iemand tips?

dus hij is nog niet gemaakt... welk stuk heb je liggen?

:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je de draad al helemaal gevolgt, zo dat je zeker weet dat ie nergens tegen aan ligt of een andere verbruiker heeft ?

kunt het stekker blok van de achter kant ook eens los maken en kijken of ie dan ook warm wordt kun je het zoeken wat gerichter maken remlicht zaten op ook op deze draad dacht ik.

heb je ook de juiste lampen er in zitten ?

mischien als tussen oplossing een los zekerings blokje plaatsen om erger te voor komen beter een keer de zekering vervangen dan de hele kabelboom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Er moet in het linker circuit van de richtingaanwijzer ergens een extra verbruiker/kortsluiting zitten. Dus inderdaad draden nakijken; of elk stuk draad loskoppelen en contoleren of er ergens een verbinding met aarde zit die er niet hoort.

Bert

ps: ik voel met je mee want ik heb ook eindeloos op min rug onder het dashboard gelegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die zaken heb ik al gecontroleerd, het enige stukje dat nog niet aan de beurt is geweest is dat stukje van de schakelaar tot aan het het einde van het stekkertje van de schakelaar. maar dat zit

dus in het stuur!:no: ik ga zo maar weer eens met frisse moed beginnen.

Als iemand een gouden tip heeft............:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt wil zo niet moet je ff special tooltje voor maken

stevige strip nemen in de midden een gat boren die over je as kan aan de zijkanten een paar blokjes er onder moer er weer op aandraaien dan wordt het geheel ingedrukt en kun je de borging omhoog wippen

maar pas op staat wel een beetje spannning op en het opstaande plastic stangetje van de claxon is ook zeer kwetsbaar breekt nl zo af :blush:

stond ook ergens een foto van op 't forum maar weet niet meer waar.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder dashbord zit de stekker van je knipperlichten op stuurkolom

doe hem daar even door lussen en kijk of hij dan nog warm word en zwak brand dan hoef je niet heel stuurkolom te sloopen

de schakelaar doet het zelfde

en weet je gelijk of het in schakelaar zit

haal eerst stekker blok eens los met twee boutjes in motor ruim van zekering kast maak al deze pennetjes goed schoon met remruiniger en spuit dan in met contactspray zet weer in elkaar en test even

deze verbinding geeft heel vaak problemen bij een cj

probeer dat even je weet maar nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onder dashbord zit de stekker van je knipperlichten op stuurkolom

doe hem daar even door lussen en kijk of hij dan nog warm word en zwak brand dan hoef je niet heel stuurkolom te sloopen

de schakelaar doet het zelfde

en weet je gelijk of het in schakelaar zit

haal eerst stekker blok eens los met twee boutjes in motor ruim van zekering kast maak al deze pennetjes goed schoon met remruiniger en spuit dan in met contactspray zet weer in elkaar en test even

deze verbinding geeft heel vaak problemen bij een cj

probeer dat even je weet maar nooit

ThNKX..

Die zaken had ik inderdaad ook al gedaan, er zit ook een verbrand contact in de stekker. Ik heb gelijk maar alles geknipt en aan alkaar gesoldeerd, krimpkousje erover en weer een nette verbinding.

Ik heb eindelijk de veroorzaker gevonden, er was ergens een aftakking gemaakt naar achter deze was niet origineel en liep in het chassis. In deze aftakking zaten 4 draden, kwamen ergens achter bij de bumper uit. Ik vermoed van een trekhaak of zo. Deze kabel lag achter (hoog) over de uitlaat en is blijkbaar tijdens de rit naar en van Inor zo warm geworden dat ze van binnen aan elkaar zijn gesmolten! Ik heb deze bij de splitsing afgeknipt en toen werkte het knipperlicht weer normaal!! Yes gevonden!

Alles weer netjes in elkaar, dashboard weer erop zekeringkastje weer op zijn plaats geschroefd en effe kijken of ie ook weer start.. :blush: Niet dus! Het schakelknopje met indicator van de LPG werkt niet meer.. Tot nu toe niet gevonden waar dat weer aan ligt.. Baluh!!! :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een tooltje gemaakt maar dat draai ik zowat helemaal krom en de lockplate gaat geen mm naar binnen om de borgring van de as te pakken..

Is er nog een andere optie?:lol:

da's niet goed zou zonder veel moeite moeten inveren,maar je hebt 't probleem gevonden.

helaas weer een ander probeem er bij, tsjaa 't blijft een jeep :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...