Spring naar bijdragen

relais benzinepomp


Recommended Posts

hoi heb een cj7 1984 met een 4.2 motor waar een electronische ontsteking en inspuiting op zit dat is er op gebouwd achteraf

nu blijft elke keer de relais van de benzinepomp hangen heb al 3 nieuwe realis geprobeerd maar ze blijven allemaal hangen zelfs van 40 amp

nu is mijn vraag kan ik die benzinepomp rechtstreeks aansluiten op een dikke draad die met het contact geschakeld wordt? of is er een ander oplossing voor?

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou de relais blijven plakken zeg maar dus de pomp loopt dan door en als ik er tegen aan tik tegen het relais dan stop ie wel

de pomp is nieuw dus die is wel goed alleen het relais blijft hangen en daarom wou ik de benzinepomp op een draad aansluiten waar stroom op staat als het contact aan gaat

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...het niet normaal dat je 40 amp relais stuk krijgt met een benzine pomp...
Je hebt gelijk dat een verdere diagnose naar de oorzaak van het falende relais nodig is. Maar ik ken 40A relais die gemakkelijk stukgaan van zo'n pompje.

De ene 40A is nl de andere 40A niet. De maximale stroom zoals aangegeven op een relais is over het algemeen volgens AC1, oftewel een niet inductieve wisselspanning. En dat is een stuk "milder" dan de belasting van dat pompje.

Die 40A AC1 betekend meestal bij DC1 (een niet inductieve gelijkstroom) ook 40A. Jouw pompje is echter wel inductief, en flink ook. Dat kan betekenen dat het relais voor die klassen maar 4A kan schakelen. Bij ieder relais hoort een uitgebreid datablad, tenzei het een baggerding is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ja maar waar krijg is zo,n relais? of kan ik die draad gewoon op een dikke + draad aansluiten dat de pomp gaat lopen als ik hem op contact zet? de relais is bij een automaterialenzaak weg gehaald en doet het verder wel maar blijft elke keer plakken en om nou bij iedere sto de motorkap te openen en even tegen de relais aan te tikken das ook niks

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk even naar relais en meet of er toevallig nog een beetje stroom op een draad blijft staan

pootje 30 is aan komende stroom 87 stroom naar pomp als hij omslaat

pootje 85 en 86 stuurstroom van contact en massa

dus als je contact af zet moet hij weer terug slaan relais

door draad 85 of 86 weet niet welke bij jou van contact komt even loste trekken van relais ipv tikje geven en hij stopt staat er ergens nog stroom op zo dat hij blijft plakken hoeft geen 12 volt te zijn 6 , 7 volt is al voldoende

zo veel relais die blijven plakken kan haast niet probeer het anders met een losse draad naar accu en verbreek dan de stroom handmatig stopt hij dan wel even proberen kost je 10 min

weet het niet beter maar denk met je mee dus even proberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...