swoobrw Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 hoi heb een cj7 1984 met een 4.2 motor waar een electronische ontsteking en inspuiting op zit dat is er op gebouwd achteraf nu blijft elke keer de relais van de benzinepomp hangen heb al 3 nieuwe realis geprobeerd maar ze blijven allemaal hangen zelfs van 40 amp nu is mijn vraag kan ik die benzinepomp rechtstreeks aansluiten op een dikke draad die met het contact geschakeld wordt? of is er een ander oplossing voor? gr martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 klopt de benzine pomp nog wel, het niet normaal dat je 40 amp relais stuk krijgt met een benzine pomp misscjien zit hij vast??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
swoobrw Geplaatst May 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 nou de relais blijven plakken zeg maar dus de pomp loopt dan door en als ik er tegen aan tik tegen het relais dan stop ie wel de pomp is nieuw dus die is wel goed alleen het relais blijft hangen en daarom wou ik de benzinepomp op een draad aansluiten waar stroom op staat als het contact aan gaat gr martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 bobine draad komt onder spanning en val af als je de wagen uitzet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst May 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2009 ...het niet normaal dat je 40 amp relais stuk krijgt met een benzine pomp...Je hebt gelijk dat een verdere diagnose naar de oorzaak van het falende relais nodig is. Maar ik ken 40A relais die gemakkelijk stukgaan van zo'n pompje.De ene 40A is nl de andere 40A niet. De maximale stroom zoals aangegeven op een relais is over het algemeen volgens AC1, oftewel een niet inductieve wisselspanning. En dat is een stuk "milder" dan de belasting van dat pompje. Die 40A AC1 betekend meestal bij DC1 (een niet inductieve gelijkstroom) ook 40A. Jouw pompje is echter wel inductief, en flink ook. Dat kan betekenen dat het relais voor die klassen maar 4A kan schakelen. Bij ieder relais hoort een uitgebreid datablad, tenzei het een baggerding is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
swoobrw Geplaatst May 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2009 hoi ja maar waar krijg is zo,n relais? of kan ik die draad gewoon op een dikke + draad aansluiten dat de pomp gaat lopen als ik hem op contact zet? de relais is bij een automaterialenzaak weg gehaald en doet het verder wel maar blijft elke keer plakken en om nou bij iedere sto de motorkap te openen en even tegen de relais aan te tikken das ook niks gr martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst May 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2009 kijk even naar relais en meet of er toevallig nog een beetje stroom op een draad blijft staan pootje 30 is aan komende stroom 87 stroom naar pomp als hij omslaat pootje 85 en 86 stuurstroom van contact en massa dus als je contact af zet moet hij weer terug slaan relais door draad 85 of 86 weet niet welke bij jou van contact komt even loste trekken van relais ipv tikje geven en hij stopt staat er ergens nog stroom op zo dat hij blijft plakken hoeft geen 12 volt te zijn 6 , 7 volt is al voldoende zo veel relais die blijven plakken kan haast niet probeer het anders met een losse draad naar accu en verbreek dan de stroom handmatig stopt hij dan wel even proberen kost je 10 min weet het niet beter maar denk met je mee dus even proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
swoobrw Geplaatst May 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2009 heb het al gevonden de relais was niet goed aangesloten de min van het relais zat op de + van de benzinepomp heb ale draden opnieuw aangesloten en nu doet ie het prima dank je voor de reactie,s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst May 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2009 goed man, weer klaar:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.