Spring naar bijdragen

Choke Probleem !!!!


Recommended Posts

Mijn Jeep wrangler 2.5L uit 1991 is uitgerust met een automatische choke.(denk ik) Ik denk ook dat deze stuk is.

Ik heb gekeken in mijn Haynes repair manual en kom tot de conclusie dat ze het de ISA (idle speed actuator) noemen.

Weet iemand hier iets van af?

Kan ik dit apparaatje op de een of andere manier testen of doormeten??

Wat kost eventueel een nieuwe of heeft iemand een tweedehandsje??

Help........:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo wat jou foto betreft dat is volgens mij electrich gedeelte van automaat bak

als je auto in drive zet of achteruit dan komt daar stroom op te staan zo dat hij iets harder stationaar draait anders zou hij afslaan in drive en te hard draaien bij stationaar zonder inte schakelen

volgens mij hoor maar weet het niet zeker zijn er mensen die het wel zeker weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien het een injectie is, zou ik moeten kunnen starten zonder het gaspedaal van te voren in te trappen. Dit geldt alleen voor cabarateur.

De choke zou dus aan moeten springen en volgens mij doet hij dat niet. Als ik start moet ik dus het gaspedaal een tikkeltje intrappen.

Het apparaatje is aangesloten op een sensor die meet of de motor warm of koud is. Het zou ook kunnen dat deze stuk is. Hoe kan ik dit testen of doormeten?

Het vervangen van de electrische choke is volgens mij een dure grap. Ik wil van te voren wel weten wat ik moet vervangen.

bewerkt door Bartdegrave
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, maar moeilijk. En af en toe start hij dan door. Dat is echt een geluid alsof iemand hem pijn doet. arme jeep........

hoezo arme Jeep ... je hebt 'm in de verkoop

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=15320

enne ... je kan toch zien of de choke-klep wel of niet werkt?

kun je toch ook zien of de klep evt blijft hangen?

gas geven met starten met een carb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren ook een mail naar bs- autoparts gestuurd en die zeggen dat het de AIS motor is die voor het stationair toerental zorgt. Dan moet ik toch die choke-klep gaan controleren.

Bedankt voor de reacties.

Ik laat nog wel wat weten.

De Jeep is idd in de verkoop, maar ik begin steeds meer te twijfelen om hem weg te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...