Charon Geplaatst May 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2009 (bewerkt) Hi, Mijn ZJ (4.0L, 1997) heeft een stationair toeren probleem, en in mijn speurtocht naar een vacuum lek viel het mij op dat de leidingen niet helemaal volgens schema zitten. Er is een Prins AFS G3 installatie gebouwd. Hiervan zit de referentie slang op het luchtfilterhuis gemonteerd (zoals Prins beschrijft). Volgens het schema zou hier de voorste slang naar het kleppendeksel op moeten zitten. Deze zit nu op de Throttle Body net boven de stappenmotor aangesloten. Als ik het zo bekijk krijg ik daar dus een onderdruk op. Die zal niet zo veel verschillen met die op de 2e slang op het kleppendeksel, aangesloten op het inlaat spruitstuk. Hierdoor krijgt de motor niet de benodigde ventilatie en worden de carterdampen niet lekker afgezogen (). Zo creeer ik dus een soort onderdruk in het blok???? Of maak ik hier een denkfout???? Is het wijs om deze slang terug te leggen naar het luchtfilterhuis? Misschien kunnen anderen met een 4.0L blok op G3 een foto maken en hier posten? Dan kan ik vergelijken hoe de slangen lopen. Zal zelf ook proberen een foto te maken ter verduidelijking. Alvast bedankt, Charon May 5, 2009 bewerkt door Charon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.