Spring naar bijdragen

TJ Baksteun vraag van een herintredende jeeper


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb in dec. een 98-er TJ gekocht, 10 jaar na mijn CJ7 weet ik weer wat rijden leuk maakt!

En gelijk dan maar een vraag over de baksteun, ik heb een tijdje geleden bij GP service in Son een Rubicon TJ zien staan, de eigenaar had de plaat onder de bak vervangen door een rvs constructie gemaakt van rondstaal in de lengte verbonden door strippen in de breedte.

Ik denk dat het beter werkt dan de standaard baksteun, behalve dat dat ding loeizwaar is werkt hij ook vaak als baggerschep, de bak ligt vaak onder de blubber, kan geen warmte meer kwijt, dus die komt naar binnen, in het kort, de 'open' versie vond ik een geweldige oplossing.

De eigenaar had hem zelf gemaakt, zijn bedrijf is ondertussen opgedoekt dus hij kon niet helpen, maar misschien dat er meer opties zijn?

Iemand die zoiets weet in aftermarket land?

Bedankt voor het lezen in ieder geval, hoop dat een van jullie een oplossing weet.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Nick,

Niet wat ik bedoelde, maar ook wel een oplossing, is dit thuisvlijt?

Het lijkt me aanzienlijk lichter dan wat er nu onderzit.......

Wat ik gezien heb waren rvs stangen van rond 20mm ongeveer, in de lengte van de jeep in de breedte verbonden door 3 strippen, dus nagenoeg open en toch beschermd.

Mzzl Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ervaring met 33engineering heb ik niet, misschien is bij 4wd zoiets ook wel te verkrijgen, volgens mij heb je zoiets ook van teraflex.. :)

ACCESSIBLE - The 2-Piece design lets you remove the skid plate and the transmission stays supported for easy access

Nice! Kan jouw model dat ook Nick?

uiteraard :wacko:

ik heb net zoiets als die van 33 engineering in rvs gemaakt

het frame

tcaseframe.jpg

en de plaat zelf natuurlijk :P

tcasenewskid.jpg

en vanaf de zijkant gezien:B

dsc03711.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie oplossing! Ik denk dat jouw oplossing minder dan de helft weegt.

En omdat de voorkant van de plaat veel dichter op het chassis staat krijg je ook minder zooi erop, klasse!

Behalve een lasapparaat heb ik niks om zoiets zelf te maken, maar wat kan een plaat staal laten zetten nou kosten? Ga morgen maar 's meten en uittekenen.....

Bedankt voor de info!

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...